Translate

niedziela, 12 czerwca 2016

Rurki z kremem

No, jest troszeczkę z nimi zabawy. Ale za to potem mmmmmmmmmmmniam. Trudno się oderwać




Składniki:
Ciasto:
·         3 szklanki maki
·         1 szklanka gęstej śmietany (użyłam 18%)
·         2 żółtka (białka też będą nam potrzebne ale później)
·         180g (bardzo zimnej) + 70g (bardzo miękkiej) margaryny
·         Szczypta soli
Krem:
·         2 szklanki mleka
·         1 jajko
·         1 żółtko
·         100 g masła
·         Kilka łyżek cukru (dałam 5)
·         Cukier waniliowy
·         4 łyżki (z górką) mąki pszennej
·         400ml śmietany kremówki 30-36%
Dodatkowo:
·         Białka pozostałe od ciasta
·         Cukier rafinda
Sposób przygotowania:
Mąkę z dodatkiem szczypty soli posiekać na kaszkę z zimną margaryną. Dodać śmietanę i żółtka i jak najszybciej zagnieść ciasto. Gotowe podzielić na dwie równe części. Każdą z nich rozwałkować na duży prostokąt, który należy posmarować miękką margaryną, na całej powierzchni. Następnie każdy z prostokątów zwinąć w ciasny rulon (jak roladę) a rulon zawinąć w ślimak. Ślimaki z ciasta zawinąć w folię i włożyć do lodówki na kilka godzin (ja zostawiłam na noc).
Schłodzone ciasto rozwałkować cieniutko i wykrawać radełkiem paski o szerokości ok. 2-3cm. Paski ciasta nawijać na foremki rurek.
Białko roztrzepać widelcem i smarować nim rurki (spodu rurki nie smarujemy) a następnie posypać cukrem.  Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni (termoobieg) i pieczemy ok. 17-20 minut.
Krem: W rondlu należy zagotować 1 szklankę mleka z cukrem i masłem. Drugą szklankę mleka należy wymieszać z jajkiem, żółtkiem i mąką i następnie wlać na gotujące się mleko.  Ciągle mieszając zagotować a następnie odstawić do całkowitego wystygnięcia. Wystudzony budyń zmiksować.
Kremówkę ubić na sztywno i dodać do niej rozmiksowany budyń. Delikatnie wymieszać razem.
Kremem nadziewać rurki. Ja robiłam to szprycą do dekorowania , najpierw od strony cieńszej i uzupełniałam rurkę kremem od strony szerszej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz