Translate

poniedziałek, 13 czerwca 2016

Niemieckie ciasto z jabłkami

ciasto z przepisu podanego przez Bajaderkę, której bardzo dziękuję, bo ciasto jest przepyszne. Poniżej przepis Bajaderki. Pod przepisem moje uwagi, które zastosowałam. 
Aniu, dziękuję Ci za przepis. Smutno mi, że nigdzie się nie pokazujesz, swoich przecudnych zdjęć nie pokazujesz :(








" Bratapfelkuchen

2 cytryny
1/2 l wody
1/2 litra soku jablkowego
100 ml calvadosu
125g cukru
1 laska cynamonu
10 malych, kwaskowatych jablek

125g marcepanu
100g dzemu morelowego
125g miekkiego masla
125g cukru
1 lyzeczka wanilii
3 jajka
200g maki
2 lyzeczki proszku do pieczenia
75g kremowki

Rozgrzac piekarnik do 175C.
Z jednej cytryny sciac skorke, mozliwie tworzac spiralke  Z drugiej zetrzec skorke, wyciasnac sok z obu.

W rondlu polaczyc wode, sok z jablek, calvados, 125g cukru, laske cynamonu, wycisniety sok z cytryn i spiralke ze skorki cytrynowej, mocno zagrzac na malym ogniu.
W miedzyczasie obrac jablka, wyciac gniazda nasienne (jablka albo zostawic cale, a jezeli sa duze to mozna je przekroin na pol). Wlozyc do rondla i dusic przykryte w plynie 10 minut - wyjac i wystudzic.

Tortownice o srednicy 26cm wysmaowac maslem i wysypac maka. Marcepan zetrzec, wymieszac z dzemem morelowym az pwostanie gladka masa.

Maslo utrzec z 125g cukru, wanilia i starta skorka cytrynowa. Dodawac jajka po jednym, dobrze ubijajac po dodaniu kazdego. Make przesiac z proszkiem i dodoawac do masy na przemian z kremowka. Utarte przelozyc do tortownicy. Jablka nadziac marcepanem (mozna uzyc rekawa cukierniczego), ulozyc na ciescie.
Piec okolo 50-60 minut. Sprawdzic patyczkiem czy upieczone... Posypac cukrem pudrem."
 
Moje uwagi: Do gotowania jabłek, tak jak i do ciasta użyłam mniej cukru (do ciasta dałam cukier puder). Zamiast kremówki, dałam po prostu mleko i dodałam ekstarkt waniliowy zamiast wanilii. Zamiast calvadosu uzyłam brandy.  Piekłam w formie o wymiarach 23x24 (prawie kwadrat).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz