Translate

wtorek, 14 czerwca 2016

Ciasto toffi

o matko, a ileż razy ja go piekłam :) I zawsze smakuje. Smakuje nawet bardzo




Składniki: 

Ciasto:
·         500 g mąki 
·         2 łyżki cukru pudru
·         150 g miodu
·         125 g masła lub margaryny
·         2 jajka (całe)
·         1 łyżeczka sody oczyszczonej
Krem:
·         700g śmietany kremówki (użyłam 30% kremówki)
·         4 łyżeczki żelatyny
·         1/3 szklanki gorącej wody do rozpuszczenia żelatyny
·         2 płaskie łyżki cukru pudru
Dodatkowo:
·         1 puszka mleka słodzonego skondensowanego (gotowana pod przykryciem 3 godziny) lub gotowa masa kajmakowa z puszki (użyłam gotowej o smaku kakaowym)
·         100 g drobno posiekanych orzechów włoskich

Sposób przygotowania: 

Z podanych składników na ciasto, zagnieść ciasto (ja wrzuciłam wszystko na raz do malaksera i po 2 minutach już miałam kulę z ciasta) i podzielić je na 2 równe części. Każdą część, rozwałkować na formę 24x36 i piec około 15 minut w temperaturze 180 - 200ºC. (wstawiłam oba blaty ciasta na raz do piekarnika i piekłam w termoobiegu, nastawionym na 165 stopni)
Śmietanę z cukrem pudrem ubić. Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie, wystudzić, zmiksować ze śmietaną.
Kremem śmietankowym przełożyć blaty. Na wierzchu rozsmarować masę toffi z puszki i posypać na nią posiekanymi orzechami. 
Wstawić do lodówki. Ciasto musi odstać co najmniej 24 godziny aby zmiękło. Im dłużej stoi tym jest bardziej miękkie i smaczniejsze. 

Tu fotka drugiego ciasta




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz