Translate

wtorek, 14 czerwca 2016

Cukrowe rogaliki

Małe co nie co do kawy lub herbaty. Szybko się robi, szybko się zjada



Składniki:

·        *   3 + 1 szklanki maki
·         * 250 g margaryny (najlepsza  tu wydaje mi się Palma ta z murzynkiem)
·         * 200 g śmietany kwaśniej (miałam 24% tłuszczu)
·        *  1 jajko
·        *  40 g drożdży
·         * 1 łyżeczka cukru
·         * Szczypta soli
Dodatkowo:
·         * 1 jajko do smarowania rogalików
·         * Cukier ( u mnie rafinada) posypania rogalików
·        *  Marmolada jako nadzienie
Sposób przygotowania:
Do miski wlać śmietanę, dodać łyżeczkę cukru i wkruszyć drożdże.  Wymieszać aż drożdże się rozpuszczą. Margarynę rozpuścić i ochłodzić (powinna być taka letnia), a następnie dodać do śmietany wraz z jajkiem. Wszystko dokładnie wymieszać (ja to robię trzepaczką rózgową).  Dosypać 1 szklankę mąki, sól i wymieszać (też trzepaczką) aż ciasto stanie się jednolite.  Dosypać kolejną szklankę mąki i znów wymieszać. Teraz czas na trzecią szklankę mąki i ciasto mieszamy /wyrabiamy już dłońmi.  Podsypujemy na blat trochę maki z czwartej szklanki, ciasto wyjmujemy z miski i wyrabiamy/gnieciemy aż do wchłonięcia mąki. Ciasto powinno mieć gładką strukturę i musi być miękkie.  Ja podsypałam ponad połowę szklanki maki, tak na raty, w trakcie wyrabiania.  Pozostałą mąkę zostawiłam do posypywania blatu przed wałkowaniem.
Ciasto włożyć do miski, szczelnie ją przykryć i wstawić na godzinę – półtorej do lodówki.
Schłodzone ciasto wyjąć z lodówki i wyłożyć na blat posypany mąką, wyrobić króciutko i podzielić na cztery równe części. Trzy z nich włożyc do lodówki a czwartą rozwałkować na koło o średnicy ok. 30-32cm, które należy podzielić na 12-16 części (ja dzieliłam na 12). U podstawy każdego trójkąta ułożyć trochę marmolady i zawijać rogaliki, które należy umoczyć w jajku a następnie w cukrze (tylko jedną stronę rogalika maczamy, tę wierzchnią). Rogaliki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.  Na blaszce zmieściły mi się rogaliki zrobione z połowy porcji tj, z dwóch części.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 185 stopni (lub 165 przy włączonym termobiegu) i pieczemy aż uzyskają złoty kolor (ok. 15-20 minut). W czasie gdy piecze się pierwsza partia rogalików, formujemy kolejne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz