Translate

sobota, 4 czerwca 2016

Warstwowe rogaliki

Post z czerwca 2010 r.




Składniki:

Ciasto:

* 500 g mąki (brałam luksusową typ 550)
* 200 ml mleka
* 100 oleju (brałam olej z pestek winogron)
* 1 białko
* 30 - 40 g drożdży
* 1/2 łyżeczki soli
* 2 łyżki cukru

* ok. 50 g masła rozpuszczonego ale chłodnego (do smarowania warstw ciasta)
* żółtko + 2 łyżki mleka - do posmarowania wierzchu rogalików

Nadzienie: (z oryginału przepisu, ja robiłam zwykły ser z żółtkiem i cukrem)

* 40 g masła
* 250 sera śmietankowego
* 100 g białek czekolady


Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku z dodatkiem cukru. Odstawić do wyrastania. Do miski wsypać mąkę z solą, dodać olej, wyrośnięte w mleku drożdże i pianę ubitą z białka. Zagnieść ciasto i odstawić do wyrastania. Ciasto powinno zwiększyć swoją objętość 2 razy (u mnie nawet więcej wyrosło)
Wyrośnięte ciasto podzielić na 8 równych części, uformować w kulki i odstawić na ok. 15 minut, aż znów zacznie rosnąc.
Każdą kulkę rozwałkować na wielkość mniej więcej, talerzyka deserowego. układać jeden krążek ciasta na drugim, smarując każdy obficie rozpuszczonym masłem. Teraz tę stertę złożoną z ośmiu krążków, należy rozwałkować w duży okrąg (ok. 70 cm średnicy), który należy podzielić na 16 części-trójkątów (najwygodniej jest kroić nożem do pizzy, to taki mój "patent")

Na podstawie każdego trójkąta należy ułożyć nadzienie (w oryginale było: ser wymieszany z masłem i rozpuszczoną czekoladą). Boki ciasta założyć do środka, na nadzienie, a następnie zawinąć rogalik.

Sformowane rogaliki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w dość dużych odstępach, i odstawić do wyrastania ( u mnie wystarczyło 30 minut, w oryginale pisało o 1,5h)
Rogaliki pieczemy przez ok. 25 -30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz