Translate

środa, 15 czerwca 2016

Ucierane z rabarbarem. I marcepanem

Bardzo szybko się je robi i bardzo szybko zjada, bo jest pyszne. Puszyste i wilgotne zarazem






Składniki:
1 szklanka (taka ze sporym czubkiem) mąki ***
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru
160 g margaryny (Kasi użyłam)
4 jajka (średniej wielkości)
4 laski rabarbaru, pokrojonego na ok. 2 – 3 cm kawałki (rabarbaru nie obieram)
1 łyżka kisielu truskawkowego
100 g marcepana

Sposób przygotowania:
W misce utrzeć margarynę. Wciąż ucierając dodawać stopniowo cukier. Następnie wbijać po 1 całym jajku, za każdym razem dobrze utrzeć wszystko. Na koniec, nie przerywając ucierania wsypywać stopniowo mąkę.
Ciasto przełożyć (jest raczej gęste i trudno mówić o wlewaniu go) do tortownicy o średnicy ok 22 cm (może być 24 i ciasto będzie niższe wtedy) wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą. Wyrównać. Na wierzch włożyć kawałki rabarbaru otoczone wcześniej w kisielu. Ja wkładałam rabarbar pionowo, wciskając go w ciasto. Na wierzch zetrzeć na tarce jarzynowej, marcepan. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok. 50 – 60 minut. Sprawdzać patyczkiem na środku ciasta czy jest już dopieczone.

*** moja szklanka ma pojemność 250 ml

Marcepan nie jest tu konieczny, ale ja miałam i użyłam. I fajnie podkreśla kwaskowatość rabarbaru



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz