Translate

środa, 15 czerwca 2016

Migdałowe ciasto z gruszkami i z imbirem

Od kiedy upiekłam je pierwszy raz, tak bardzo posmakowało, że piekę rokrocznie jesienią. Przepis od Małgosi, której bardzo, bardzo dziękuję za niego.
Moje ma odrobinę zmian





* 3 gruszki (dojrzałe, ale niezbyt miękkie)
* 150g mąki
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 2 łyżeczki imbiru w proszku
* 100 g mielonych migdałów
* 100 g cukru  (dałam cukier trzcinowy)
* 130 g masła w temp. pokojowej
* 4 duże jaja w temp. pokojowej
* ok. 70g imbiru kandyzowanego (drobno pokrojony)
* garść płatków migdałowych

Tortownicę o średnicy 22 - 23cm posmarowałam masłem i posypałam tartą bułką. Włączyłam piekarnik aby nagrzał się do temperatury 180 stopni.
W misce wymieszałam mąkę, migdały, mielony imbir i proszek do pieczenia. W drugiej misce utarłam na puch masło z cukrem, do którego stopniowo dodawałam po jednym jajku. Gdy całość dobrze się już połączyła, wciąż miksując dodawałam mieszaninę mąki. Na koniec dodałam kandyzowany imbir i obrane, pokrojone gruszki. Wymieszałam wszystko i wlałam do tortowncy. Całość posypałam płatkami migdałowymi i wstawiłam do nagrzanego piekarnika. Ciasto piekło sie ok. 55 minut. Po upieczeniu odstawiłam na kratkę, do przestudzenia



2 komentarze:

  1. Krystyno, muszę upiec to jesienne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obowiązkowo. Ono jest wyjątkowe. Zupełnie inne smaki dzięki imbirowi.

      Usuń