Translate

wtorek, 14 czerwca 2016

Sernik z gotowanym budyniem.

Przepis miałam wpisany do zeszytu od koleżanki. Czekał i czekał, ale nie miałam jakoś przekonania do tego przepisu. W końcu uległam. I bardzo dobrze, bo sernik wychodzi bardzo smaczny




Sernik z gotowanym budyniem i morelami
 Składniki na masę serową
• 1,5 kg mielonego sera białego (w wiadereczku miałam 1 kg i 400g serka homogenizowanego)
• 3 budynie śmietankowe (każdy na ½ litra)
• 600 ml mleka
• 4 jajka (wzięłam 5, ale były raczej małe)
• ½ - ¾ szklanki cukru pudru + 4 łyżki cukru do gotowania budyniu
• 200 g suszonych moreli, pokrojonych na małe kawałki (cięłam w paski i zalałam 2 nakrętkami brandy, godzinę przed rozpoczęciem przygotowań do sernika)
• 1 puszka moreli
Spód sernika:
• 400 g ciastek Digestive
• 100 g miękkiego masła lub margaryny
• 2-4 łyżki wody, jeśli potrzeba

Sposób wykonania:
W 200 ml mleka rozrobić 2 opakowania budyniu i cukier. Pozostałe 400 ml mleka zagotować i ugotować na nim budyń. Budyń powinien się zagotować. zdjąć z ognia i wystudzić do temperatury pokojowej. Do miski wbić całe jajka, dodać cukier i ubić. Dodać suchy budyń, ser i miksować, dodając po łyżce ugotowanego budyniu (wcześniej też go trochę zmiksowałam). Na koniec dodać suszone morele i zamieszać.
Ciastka pokruszyć i wymieszać z rozpuszczonym masłem. W razie potrzeby, gdyby masa ciastkowa była dalej sypka, dodać trochę wody. Ciastkami wyłożyć spód i boki tortownicy o średnicy 28 – 30 cm, ugniatając spodem szklanki. Spód zapiec ok. 15 minut a potem przestudzić. Na podpieczony spód, wylać masę serową , na wierzch ułożyć morele z puszki (odsączone i pokrojone na mniejsze kawałki) i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, a następnie zmniejszyć temperaturę do 150 stopni i piec sernik przez ok. 1h50 minut. Sernik zostawić w piekarniku, uchylając delikatnie drzwiczki piekarnika, na ok. 3 h. Następnie wyjąć i całkowicie wystudzić.
Sernik musi „dojrzeć” i o wiele smaczniejszy jest następnego dnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz