Translate

środa, 15 czerwca 2016

Chatka, domek

Różne nazwy spotykam. Chyba wszyscy znają :)



Składniki:
·         Herbatniki – u mnie poszło 18 x 2 sztuk
·         500 g sera tłustego ( z tego połowę użyłam sera typu włoskiego, kupionego w Lidlu
·         2 całe jajka
·         5-8 łyżek cukru (użyłam 5 łyżek cukru trzcinowego nierafinowanego)
·         1 łyżka ekstraktu waniliowego
·         Ok. 80 – 100g bardzo miękkiego masła
·         2 łyżki kakao gorzkiego
·         Dodatkowo: owoce typu wiśnia, malina, jagoda (nie miałam i nie dałam)
·         Polewa: 100g czekolady gorzkiej i ok. 80ml śmietanki kremówki, rozpuścić w kąpieli wodnej

Sposób przygotowania:
Do miski malaksera włożyć miękkie masło i ser, pokruszony na mniejsze kawałki. Dodać ekstrakt waniliowy i miksować o połączenia się składników i zmielenia sera na gładko. Nie trwa to długo bo ok. 3 minut. Do miski wsypać cukier i wbić jaja. Miskę ustawić na garnku z gorącą wodą, ustawionym na najmniejszym ogniu. Ubić jaja (mikserem ręcznym ubijałam) na puszystą i gęstą masę. Chwilę przestudzić i stopniowo dodawać do sera, miksując w malakserze. Ostatnią porcję masy jajecznej można już połączyć łopatką.
Na foli aluminiowej rozłożyć w trzech rzędach herbatniki (6x3), układając krótkimi bokami do siebie.
Połowę masy serowej połączyć z kakao i wyłożyć na herbatniki . Na kakaowej masie serowej ułożyć drugą warstwę herbatników (6 x 3). Białą masę serową ułożyć na środkowym rzędzie herbatników i na jej środku ułożyć dowolne, miękkie owoce, wciskając w masę. Brzegowe rzędy herbatników składać do środka, tak aby powstał nam „domek”. Całość zawinąć folią i wstawić do lodówki.
Po ok. 3 -4 godzinach możemy już przygotować ganache i polać na herbatniki. Teraz już nie zawijamy w folię. Wstawiamy ponownie do lodówki na kilka godzin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz