Translate

sobota, 18 czerwca 2016

Calzone 2

Jedno już podawałam. Teraz ciasto inne. Z dodatkiem semoliny




Przepis na 4 duże pierogi

Składniki:
1 szklanka mąki typ 650 (może być też i 550)
1 szklanka semoliny
1 niepełna szklanka ciepłej wody (dokładna ilość podana w przepisie)
40 ml oleju (z pestek winogron używam)
1 mała łyżeczka soli
½ łyżeczki cukru
30 g drożdży
1 mała łyżeczka oregano

Sposób przygotowania:
Do miski wsypać obie mąki, oregano i sól. W filiżance rozpuścić drożdże z cukrem. Do szklanki wlać olej i uzupełnić szklankę ciepłą wodą, do pełna. Dodać do mąki wraz z rozpuszczonymi drożdżami , wymieszać i wyrobić ciasto. Ja wyrabiałam przez 5 minut metodą Bartineta. Ciasto włożyć do miski, delikatnie posypać mąkę, przykryć folią spożywczą i odstawić do wyrastania.
Wyrośnięte ciasto wyjąć na blat i podzielić na 4 równe części. Odgazować lekko wyrabiając i każdą z części rozwałkować na wielkość niezbyt dużego talerzyka deserowego.
Ja posmarowałam każdy placek koncentratem pomidorowym i nałożyłam farsz na połowę placka, a następnie drugą połową przykryłam i zaszczypałam brzegi.
Położyć pierogi na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania na ok. 20 - 30 minut. Podrośnięte posmarować mlekiem skondensowanym lub rozbełtanym jajkiem, posypać ziołami i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy ok. 30 minut

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz