Translate

wtorek, 20 grudnia 2016

Babka zebra





Składniki:

5 jajek średniej wielkości (takie ciut większe miałam)
250 gram cukru
400 g maki tortowej + 3 łyżki
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
ok. 220 ml oleju
ok. 220 ml napoju gazowanego (miałam oranżadę o smaku pomarańczowym)

Do wyboru: ekstrakt waniliowy, otarta skórka z pomarańczy

Sposób przygotowania:

Formę tortownicę z kominkiem o średnicy 24-25cm posmarować masłem bardzo dokładnie i posypać bułką tartą.
Mąkę (400 g) przesiać razem z proszkiem do pieczenia. Jajka wbić do miski, wsypać do niech cukier. Ubijać aż do uzyskania puszystej i gęstej masy. Moja masa zwiększyła objętośc ok. pięciokrotnie. Nie przerywając ubijania wsypywać po trochu mąki, wlewać również po trochu olej i napój, aż do wyczerpania składników. Teraz można dodać ekstrakt lub skórkę. Całośc ciasta podzielić na dwie części, do dwóch misek. Do jednej części dodać mąkę (3 łyzki) a do drugiej przesiać kakao. jedno i drugie ciasto wymieszać dokładnie z dodanymi składnikami.
Na dno formy wlewać po 2,4 łyzki ciasta jasnego (lekko rozprowadzać łyzką po dnie). Na jasne należy wylać 3-4 łyzki ciemnego ciasta. I tak aż do wyczerpania ciasta w miskach.
Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 165 stopni (termoobieg) i piec ok. 55 minut. Ok. 20 minut do końca pieczenia zmniejszyć temperaturę do 155 stopni. Po ok. 50 minutach pieczenia sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest już upieczone.
Upieczone ciasto wystawić na kartkę do przestudzenia. Ja od razu odpięłam boki tortownicy. Po ok. 20 minutach, ciasto można przełożyć na talerz, odwracając tortownicę.
Całkowicie wystudzone oblać polewą czekoladową lub posypac cukrem pudrem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz