Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Żeberka w ketchupie

Dzisiaj obiadowo :) Żeberka w ketchupie pieczone. Ścisłych proporcji nie mam w tym przepisie, ale wieczorem podam to co robiłam. Żeberka są pyszne i bardzo miękkie. Rozpływają się w ustach po prostu. Dzisiaj podałam je w towarzystwie pieczonych ziemniaków






 Składniki:

* ok. 1,5 kf żeberek (tzw. paski, byle nie za bardzo okrojone)
* ok. 1,5 szklanki ketchupu (używam zawsze pikantny Kotlin)
* ok. 1,2 szklanki wody (może ciut więcej)
* 1 łyżka octu
* 1 łyżka miodu
* 1,5 łyżki sosu worcester
* 1 łyżeczka sosu sojowego
* sól
* 4 niezbyt duże cebule
* tłuszcz do smażenia

Sposób przygotowania:

Żeberka poporcjować na mniejsze kawałki, posolić i zostawić w lodówce na ok. godzinę. Następnie na patelni rozgrzać mocno tłuszcz i ułożyć żeberka, które należ zrumienić ze wszystkich stron. Zrumienione żeberka przełożyć do naczynia do zapiekania, a na pozostałym ze smażenia tłuszczu podsmażyć (tylko zeszklić) cebulę pokrojoną w piórka, którą należy ułożyć na żeberkach.
Wszystkie składniki sosu wymieszać w rondlu i zagotować, a następnie zalać nim żeberka. Naczynie przykryć i wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni (termoobieg). Pieczemy ok. 2 godzin, ale w trakcie pieczenia należy żeberka ze dwa razy obrócić w sosie. Po upieczeniu, wyłączyć piekarnik i zostawić żeberka jeszcze na ok. 15-20 minut w zamkniętym piekarniku.
Do żeberek podałam pieczone ziemniaki. Miałam dość duże, więc pokroiłam na mniejsze, mniej więcej jednakowej wielkości kawałki i włożyć do rondla. Ziemniaki zalać wrzątkiem, posolić i gotować ok. 7 minut. Odcedzić i wystudzić. Następnie ułożyć na blaszce czy innej formie, którą można wstawić do piekarnika (ja używam szklanych naczyń). Ziemniaki lekko skropić olejem, wymieszać, posypać przyprawami (ja użyłam przyprawy do ziemniaków Kotanyi), jeszcze raz przemieszać i wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni - termoobieg. Pieczemy ok. 10-15 minut - zależy od gatunku ziemniaków. Ostatnie 5 minut piekłam w termoobiegu z włączonym grillem.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz