Translate

wtorek, 20 grudnia 2016

Szybkie ciasto ze sliwkami





Składniki:

* 150 g mąki,
* 150 g masła lub margaryny
* 150 g cukru
* 2 duże jajka lub 3 małe (miałam bardzo duże jajka i dałam 2 sztuki)
* 3/4 łyżeczki proszku do wypieków

* owoce : u mnie śliwki węgierki


Sposób przygotowania:

Miękkie masło utrzeć do białości w misce. Mąkę wymieszać z proszkiem i dodać do masła. Wymieszać. Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Cukier powinien się rozpuścić. Wlać do mąki z masłem i wymieszać dokładnie. Ciasto wychodzi dosyć gęste.
Ciasto wyłożyć na dno tortownicy o śr. 26 cm, posmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Wyrównać i wyłożyć owoce. Ja ułożyłam śliwki bardzo gęsto.
Wstawić formę do nagrzanego piekarnika do 160 stopni - termoobieg i piec ok. 50 minut. Sprawdzić patyczkiem
Upieczone ciasto odstawić na kratkę do przestudzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz