Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Piersi kurakowe z salsą pomidorową

Przepis podpatrzyłam w Kwestii Smaku. I właściwe robiłam dokładnie z przepisem, który pozwolę sobie zacytować podając w nawiasach moje zmiany i uwagi. Obiad miałam przepyszny.






" SKŁADNIKI
4 PORCJE
1 podwójna pierś kurczaka (moje ważyły ok. 600 g)
3 łyżki masła
1 łyżka oliwy extra vergine
2/3 szklanki bułki tartej
1/3 szklanki tartego parmezanu (lub grana padano) (ja użyłam sera dziugas i sera było więcej bo pół na pół z bułką tartą)
2 większe pomidory (użyłam pomidora malinowego i odmiany lima. Stwierdzam, że lima lepiej się sprawdziła bo o wiele mniej soku wydzieliła)
1 mała czerwona cebula (dałam cebulkę czosnkową)
60 g tartego miękkiego sera (np. koziego, mozzarelli, provoletta) (dałam mozzarellę)
świeże zioła np. estragon, bazylia, tymianek (użyłam tylko bazylii, którą dodałam również do salsy)

PRZYGOTOWANIE
Piekarnik nagrzać do 220 stopni C (piekłam w 200 stopniach przy włączonym termoobiegu). Rozdzielić filety kurczaka na 2 pojedyncze piersi. Każdy filet przekroić poziomo na 2 cieńsze filety i rozbić tłuczkiem w najgrubszej części na taką samą grubość (ok. 1/2 cm). Doprawić solą, pieprzem i posmarować roztopionym masłem wymieszanym z oliwą, następnie obtoczyć w mieszance tartej bułki i tartego parmezanu (jak pisałam wyżej, dałam ser dziugas). Ułożyć na blaszce do pieczenia wysmarowanej oliwą. Wstawić do piekarnika i piec przez 15 minut.
Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, pokroić w kosteczkę odsączyć z nadmiaru soku, wymieszać z drobno posiekaną czerwoną cebulą. (Ja dodatkowo posoliłam, popieprzyłam i dodałam posiekaną bazylię)
Piekarnik przełączyć na funkcję grilla (jeśli nie mamy takiej funkcji podnieść temp. do 240 st. C), na filetach położyć salsę pomidorową i tarty ser i wstawić do piekarnika. Grillować/piec jeszcze przez 5 minut. Posypać świeżymi ziołami. "

Polecam wszystkim bo szybko sie robi i jest bardzo pyszne. Wychodzą 4 solidne porcje obiadowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz