Translate

wtorek, 20 grudnia 2016

Migdałowo-imbirowe ciasto z rabarbarem




Składniki:

* 3 - 4 spore laski rabarbaru (ja rabarbaru nie obieram i nie widzę takiej potrzeby jeżeli rabarbar jest młody)
* 150g mąki
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 2 łyżeczki imbiru w proszku
* 100 g mielonych migdałów
* 100 g cukru  (dałam cukier trzcinowy)
* 130 g masła w temp. pokojowej
* 4 duże jaja w temp. pokojowej
* ok. 70g imbiru kandyzowanego (drobno pokrojony)
* garść płatków migdałowych lub marcepan utarty na tarce jarzynowej (smakuje bardzo dobrze, ale niestety ma tendencję do przypalania się. W połowie pieczenia musiałam zakryć ciasto papierem bo marcepan już był dość mocno zrumieniony)

Tortownicę o średnicy 23 - 24cm posmarowałam masłem i posypałam tartą bułką. Włączyłam piekarnik aby nagrzał się do temperatury 160 stopni (termoobieg u mnie).
W misce wymieszałam mąkę, migdały, mielony imbir i proszek do pieczenia. W drugiej misce utarłam na puch masło z cukrem, do którego stopniowo dodawałam po jednym jajku. Gdy całość dobrze się już połączyła, wciąż miksując dodawałam mieszaninę mąki. Na koniec dodałam kandyzowany imbir i pokrojony rabarbar (plasterki o grubości ok. 0,5 cm) - 2,5 laski. Wymieszałam wszystko i wlałam do tortowncy. Na wierzch ułozyłam pokrojonepozostałe 1,5 laski rabarbaru Całość posypałam marcepanemi i wstawiłam do nagrzanego piekarnika. Ciasto piekło sie ok. 55 minut.Przed wyjęciem z piekarnika ciasto najlepiej sprawdzić patyczkiem do pieczenia. Po upieczeniu odstawiłam na kratkę, do przestudzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz