Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Migdałowe ciasto z czereśniami i z pianką

Taki to pomysł wczoraj mi się urodził :) Koniecznie chciałam ciasto z czereśniami i tłukło mi się po głowie milion pomysłów. Miało trochę inaczej wyglądać, ale szkoda mi było białek które zostały od ciasta i zrobiłam tę osławioną piankę. Nawet nieźle się to komponuje, tylko dla mnie jest ciut za słodkie. Ale kto mnie zna, ten wie że moje ciasta zawsze sa mało słodkie ;)







 Składniki:

Ciasto:

* 2 szklanki mąki (szklanka ma pojemność 250 ml)
* 1 szklanka mielonych migdałów
* 3 łyżki cukru pudru
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 5 żółtek
* 200 g masła
* 2 łyzki śmietany (z małą górką)

Pianka:

* 5 białek
* 3/4 szklanki cukru (używam drobny cukier do wypieków)
* 2 opakowania budyniu waniliowego (opakowanie na 1/2 litra mleka)
* ok. 1/2 szklanki oleju (z pestek winogron u mnie)

Dodatkowo:

* ok. 1 kilograma czereśni, które należy wydrylować
* ok. 1 szklanki mielonych migdałów jako posypka na ciasto, pod czereśnie

Sposób przygotowania:

Ciasto: Mąkę, migdały, cukier puder i proszek do wypieków dobrz wymieszać. Masło pokroić na mniejsze kawałki i wrzucić do mąki. Posiekać wszystko do konsystencji kaszki. Teraz należy dodać żółtka i śmietanę i szynko zagnieść ciasto. Gotowe ciasto podzielić w proporcji 2/3 : 1/3. Każy kawałek zawinąć w folię spożywczą i wstawic do lodówki na ok. 2-3 godziny.
Schłodzone ciasto, tę większą część,  wyjąć z lodówki i rozwałkować (delikatnie podsypująć mąką) na wielkośc formy (24x28) plus naddatki na wyłożenie ścianek formy. Rozwałkowane włożyć do formy, tworząc od razu ścianki. Na ciasto wysypąc równomiernie mileone migdały. Na migdały wyłożyć ok. 1/4 czereśni, lekko wciskając w ciasto, rozcięciem do góry.
Pianka: z białek ubić na sztywno pianę, dosypując w trakcie ubijania stopniowo cukier. Ubijamy do rozpuszczenia się cukru. Wsypujemy budynie i dokładnie mieszamy. Wlewamy olej i ponownie dokładnie mieszamy. Piankę należy wyłożyć na czereśnie. Pozostałą ilość czereśni układamy na piance, jedna obok drugiej, rozięciem do góry, wciskając je w piankę. Pozostałe ciasto wyjąć z lodówki i rwać na małe kawałeczki, które należy układać na wierzchu ciasta.
Całośc wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni - termoobieg i pieczemy ok. 1 godziny. W trakcie pieczenia ciasto na wierzchu może zacząć się przypalać, więc należy wierzch przykryć folią aluminiową.
Upieczone ciasto wyjąć z piekarniak i ustawić formę na kratce do wystudzenia.
Wierzch ciasta można polać strużkami gorzkiej czekolady, dla przełamania słodyczy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz