Translate

wtorek, 20 grudnia 2016

Ikra z bakłażana

Pyszna zakąska i na gorąco i na zimno. Najbardziej smakowała mi w towarzystwie grzanki z masłem czosnkowym. Część włożyłam takie gotujące się, do słoiczków i odwróciłam słoiczki od razu do góry dnem a potem schowałam do lodówki. No i miałam na kilka dni.




 Składniki:

* 2 bakłażany,
* 2 papryki (jedną dałam czerwoną a jedną zieloną)
* 3 pomidory lima (można obrac ze skóry, ale ja nie obierałam),
* 2 - 3 szalotki (ja miałam wyjątkowo duże więc dałam 2 sztuki), ale mozna i zwykłą cebule,
* 2 ząbki czosnku,
* 1 łyzka octu winnego,
* sól, pieprz, mielona gałka muszkatołowa,
* 4-6 listków bazyli,
* 1 papryczka chili (można mniej lub wcale)

Sposób przygotowania:

Bakłażan, pomidory i paprykę należy pokroić w kostkę. Bakłażan może być w troszkę większą kostkę niż papryka i pomidory, które należy pokroić na mniejszą kostkę. Pokroić również drobno szalotkę.
Na dno rondla wlać 2-3 łyżki oleju wrzucić szalotkę, którą należy smażyć do zeszklenia, tj. ok. 3-4 minut. Teraz dodać papryke i bakłażana i drobniuteńko posiekaną papryczkę chili. Wymieszać z szalotką i smażyć ok. 8-10 minut, mieszając dość często. Teraz dodajemy pomidory (najdrobniej pokroiłam je) i dodajemy również przyprawy: sól, pieprz, gałkę i ocet. Całość przemieszać a rondel przykryć pokrywką. Dusić ok. 10 minut, od czasu do czasu mieszając.
Na koniec należy dodać drobno posiekany czosnek i posiekaną bazylię i przemieszać. I już :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz