Translate

wtorek, 20 grudnia 2016

Gulasz z serduszek drobiowych

Troche pracowity, ale za to smaczny bardzo. Największy problem to oczyszczenie serduszek. Ale w niektórych sklepach można kupic bardzo ładnie oczyszczone już. Gulasz z dodatkiem pieczarek i papryki. Zagęszczony ketchupem :) U mnie podany do kaszy pęczak, która bardzo lubię




 Składniki:

500 g  serduszek drobiowych (należy dokładnie oczyścić i dobrze wypłukać, kilkakrotnie zmieniając wodę)
1 papryka - strąk średniej wielkości (ja miałam paprykę pomarańczową, bardzo mięsistą)
300 g pieczarek (moje były wyjątkowo duże i po pokrojeniu w gulaszu nawet nie widać, że to są pieczarki )
1 cebula średniej wielkości
przyprawy: sól, pieprz, przyprawa włoska, papryka mielona ostra, papryka mielona słodka
4-5 łyżek ketchupu pikantnego ( u mnie z Kotlina zawsze)
2 łyżki tłuszczu do smażenia serduszek

Sposób przygotowania:

Serduszka bardzo dokładnie oczyścić, namoczyć w zimnej wodzie, kilkakrotnie zmieniając wodę. Odsączyć na sitku i osuszyć. W garnku rozgrzać tłuszcz i na rozgrzany wrzucić serduszka. Chwilkę podsmażyć aż zmienią kolor i ciut się zarumienią. Dodać teraz cebulę pokrojoną w półkrążki. Smażyć mieszając na średnim ogniu. Jak cebula dobrze zmięknie podlać ok. pół litra wody lub rosołu (ja podlałam rosołkiem z kostki), zmniejszyć ogień do minimum, garnek przykryć przykrywką (zostawić trochę odkrytego garnka) i dusić aż serduszką będą prawie miękkie. Wtedy dodać paprykę pokrojoną w sporą kostkę i pokrojone pieczarki. Doprawić solą, pieprzem, innymi przyprawami i dusić ok. 20 minut. Dodać ketchup i ewentualnie jeszcze doprawić. Zostawić w duszeniu na ok. 5 minut. Podawać np. z kaszą , posypać natką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz