Translate

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Ciasto z morelami

Co roku je robię :) od kiedy po raz pierwszy sięgnęłam po przepis Bei. Jest przepyszne. Dzisiaj zrobiłam  z podwójnej porcji a na wierzch posypałam kruszonką migdałową i migdałami w płatkach. Do ciasta dolałam ajerkoniaku, tak ze 4 łyżki. Gorące jeszcze kroiłam






Składniki:

* 300 g masła
* 1 szklanka cukru drobnego
* 6 jajek
* 300 g mąki
* 4 łyżki adwokata
* 2 łyżeczki proszku do wypieków
* morele


Sposób przygotowania:

Formę 24x36 wyłożyc papierem do pieczenia. Morele wypestkować, krojąc na połówki. Piekarnik nagrzać do 160 stopni (termoobieg) lub grzanie góra-dół - 180 stopni.
W misce utrzeć masło z cukrem. Następnie nie przerywając ucierania dodawać po jednym jajku. Kolejne jajko dodać dopiero jak poprzednie jest doskonale utarte z masłem. Do utartej masy maślano jejecznej dodawać po łyżce mąki wymieszanej z proszkiem, nie przerywając ucierania. Na koniec wlać adwokat. Ciasto wylać do przygotowanej formy. Na wierzchu poukładać morele, skórką do dołu. Na morele można dac kruszonkę (u mnie kruszonka z dodatkiem mielonych migdałów) lub posypac tylko płatkami migdałowymi.
Ciasto piec ok. 1 godziny. Po upieczeniu wyjąć i odstawić na kratkę do przestudzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz