Translate

sobota, 29 lipca 2023

Biszkoptowe ciasto z papierówkami

Dzisiaj na IG zobaczyłam to ciasto u mojej koleżanki Eli   . Normalnie aż przez monitor mi zapachniało i zapragnęłam też je mieć i to od razu. Jedynie jabłek brakowało w domu, ale do warzywniaka raptem 3 minuty. Były papierówki. Okazały się być idealne do tego ciasta.  Oczywiście podaję przepis, jaki przygarnęłam od Eli, bez żadnych zmian





Składniki:

* 4 jajka (miałam takie większe)

* 150 g cukru (zwykły cukier użyłam)

* 100 ml oleju (dałam z pestek winogron)

* 250 g mąki

* 1,5 łyżeczki proszku do wypieków

* 1 cytryna (sok i otarta skórka) - sparzona wcześniej

* ok. kilograma jabłek





Sposób przygotowania: 

Przygotować formę 20 x 20 cm, tzn. wyłożyć całą papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 180 stopni z grzaniem góra dół. 

Ja zaczęłam od przygotowania jabłek. Obrać i oczyścić jabłka a następnie pokroić na plasterki, czy jakoś inaczej, byle nie były to grube bardzo kawałki. Jabłka skropić sokiem z cytryny.

Do misy robota wbić jajka i dodać cukier. Ubijać na wysokich obrotach aż powstanie gęsta bardzo i puszysta masa. Trwa to ładnych kilka minut. Kiedy masa jajeczna jest już bardzo gęsta, należy dodać olej. Ja w tym momencie zmniejszyłam obroty miksera. Kiedy masa jajeczna połączy się z olejem, dodawać mąkę wymieszaną wcześniej z proszkiem . Na koniec dodać skórkę z cytryny. Wyłączyć mikser a do ciasta dodać jabłka. Wymieszać dokładnie. Ciasto wyłożyć do formy, wyrównać i wstawić do piekarnika. Pieczemy ok. 40 minut ale przed wyjęciem warto sprawdzić patyczkiem. Moje w 38 minucie było już idealnie wypieczone, ale piekarniki są różne przecież. Formę wyjąć z piekarnika i odstawić na kratkę do studzenia. Ja wyjęłam ciasto z formy po bodajże 10 minutach . Kroiłam takie gorące. 

Ciasto polecam bardzo, bo szybciutko się robi a jest naprawdę pyszne. Ela podała z lodami. Ja nie lubię lodów do ciast, bo mi zaburzają smak. Papierówki w cieście są idealnie mięciutkie, rozsmażone, pyszne. 




6 komentarzy:

  1. Krysiu, przepysznie wygląda :) Dzięki Ci, ze upieklas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I takie ciasta to ja lubię :). Niewiele pracy a ciasto pyszne. Z ciekawości zajrzałam do Twojej koleżanki Eli. Nie mam IG, więc co rusz miałam info, żeby się zalogować. Ale udało się obejrzeć te wszystkie cuda dwa razy :). Widać, że wyszły spod ręki kobiety z artystyczną duszą :). Mam dla niej wielki podziw :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Ela to ogromny talent. Nie raz buzię otwieram ze zdziwienia, że takie cudo można stworzyć. Załóż konto na IG, bo można sobie fajnie podglądać a publikować nic nie musisz

      Usuń
  3. Krysiu, masz rację :). Już to słyszałam od siostry i pora zrobić jak obie radzicie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tak zrób. Moja siostrzenica tez tak ma. A mnie przy okazji łatwiej jest jej udostępniać różne materiały, bo robię to bezpośrednio

      Usuń