Translate

sobota, 13 czerwca 2020

Boranija

Danie z kuchni serbskiej, które podała Simona na forum cincin.cc 

Ja troszeńkę zmieniłam. Nie znoszę koncentratu pomidorowego, więc dała puszkę pomidorów pelati krojonych. Dla mnie najlepsze są firmy Cirio i te używam. Zamiast zasmażki dodałam trochę keczupu pikantnego. I to chyba tyle moich zmian. Wyszło genialnie dobre danie.





Podam oryginalny przepis Simony a obok podam swoją wersję 

* 500 g fasolki szparagowej, albo wiecej ( u mnie było trochę mniej)
* 200 g miesa - najlepiej ze swini (miałam 4 cienkie schabowe i je wykorzystałam. Tak więc w moich proporcjach było mniej więcej tyle samo mięsa co i fasolki)
* 2 cebule (dałam jedną sporą młodą cebulę)
* okolo 3 marchewki (dałam jedną ale dość dużą marchewkę)
* koncentrat pomidorowy (i tu się wyłamałam, bo nie lubię koncentratu. Dałam puszkę krojonych pomidorów pelati marki Cirio - nie nie płacą mi za reklamę)
* pietruszka (trochę posiekanej natki dałam)
* olej, (skoro mięso ze świni to smażyłam na smalcu)
* pieprz, sol,  - bez zmian
* troche maki, (nie lubię zasmażek więc dodałam trochę gęstego, pikantnego ketchupu, który odpowiednio mi wszystko zagęścił)
* wywar albo woda (dałam pół na pół wodę z bulionem)


Mięso pokroić na mniejsze kawałki i podsmażyć na tłuszczu. Fasolkę pokroić na kawałki ok. 3 cm i lekko podgotować. Jak młoda fasolka, można zrezygnować z podgotowywania. 
Do podsmażonego  mięsa dodać pokrojoną w kostkę cebulę i zaraz po tym utartą marchewkę. Dusić pod przykryciem na małym ogniu przez ok. 10 minut. Po tym czasie dodać wywar, bulion lub wodę w niewielkiej ilości. Gotować na małym ogniu aż marchewka zmięknie. Dodać pomidory pelati pokrojone, posolić popieprzyć ewentualnie dolać wywaru. Po kilku minutach (może ze 3 minuty) dodać odcedzoną fasolkę. Dosmaczyć jeszcze, ewentualnie uzupełnić wywar i dodać trochę ketchupu dla zagęszczenia sosu. 

Poniżej podaję przepis Simony


 Mieso pokroic na mniejsze kawalki, podsmazyc na oleju, wyjac. Cebule drobno posiekac, podsmazyc na oleju, zalac wywarem albo woda, dodac marchewke, starta na grubych oczkach, posolic, gotowac az marchewka zmieknie. Dodac drobno posiekana pietruszke. Po jakims czasie dodac z 2 lyzki koncentratu pomidorowego. 
Nie przesadzac z woda, calosc ma miec konsystencje gulaszu.

W miedzyczasie osobno ugotowac fasolke szparagowa, pokrojona na kawalki okolo 3 cm dlugosci. Polaczyc z reszta, dodac mieso, podgotowac jeszcze pare minut, doprawic do smaku i dodac odrobine zasmazki do calosci.

A zamiast zasmazki mozna tez zrobic tak: jajko w kubku wymieszac maka ktorej dodajemy tyle aby zrobila sie gesta, ale jeszcze plynna masa. Mase wlewamy po kropelkach do gotujacej sie zupy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz