Translate

sobota, 4 kwietnia 2020

Ciasto ucierane z orzechową pianką

Bardzo prosty wypiek a przy tym baaaaaaaaaardzo smaczny






Składniki:

* 200 g mąki
* 5 żółtek + 2 całe jajka (temperatura pokojowa)
* 200 g masła - miękkie
* 200 g cukru drobnego lub cukru pudru (ja dałam 150 g cukru pudru bo wolę mniej słodkie ciasta)
* skórka otarta z cytryny + dwie trzy łyżki soku z cytryny
* 1 łyżeczka, odmierzona z malutką górką proszku do pieczenia

* powidła, dżem - najlepiej własnoręcznie smażone - ja dałam powidła węgierkowe, które smażyłam bez dodatku cukru - 1 słoiczek, taki trochę większy

* 5 białek
* 120-150 g cukru drobnego
* 150 g mielonych/tartych orzechów (dałam orzechy włoskie tarte i trochę tartych migdałów)
* 2 łyżki mąki
* 2 łyżki soku z cytryny

Sposób wykonania:

Przygotować tortownicę o średnicy 28 cm (tylko dno wykładam papierem). Piekarnik nastawić na 175 stopni.
Miękkie masło utrzeć z cukrem do białości. Nie przerywając ucierania dodawać po 1 żółtku a na końcu dodać po jajku. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i skórką cytrynową. Dodawać stopniowo do masy maślanej. Na koniec dodać sok z cytryny.
Ciasto wyłożyć do formy, wyrównać i wstawić do piekarnika. Podpiekać ok. 20 minut. Wierzch ciasta powinien być lekko złoty.
Na 5 minut do końca pieczenia należy ubić białka ze szczyptą soli na sztywną pianę.  Następnie, wciąż ubijając dodawać po łyżce cukier. Ubijać dotąd aż cały cukier rozpuści się dokładnie w pianie. Orzechy wymieszać z mąką. Odstawić już robot/mikser . Szpatułką mieszać pianę z orzechami, dodając od razu sok z cytryny.
Na wyjęte z piekarnika ciasta, rozsmarować powidła/dżem. Na powidła wyłożyć piankę orzechową. Wstawić ponownie do piekarnika i piec ok. 20-30 minut.
Upieczone ciasto wyjąć i wystudzić na kratce. Kroić po wystudzeniu





2 komentarze:

  1. Aaaa ja poproszę sama ta piankę , hm jak będę maiła czes to taki sobie w tym roku mazurek zrobię, andrut i ta pianka
    Zakochałam się w niej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tu można użyć innych orzechów. Myślę, że z laskowymi orzechami może być jeszcze lepsza, ale akurat nie miałam za to sporo mam tartych włoskich. Dziewczyna na FB upiekła wczoraj z tego przepisu dając dżem własny wiśniowy i baaaaaaaardzo wychwalała

      Usuń