Translate

sobota, 11 kwietnia 2020

Rolada bezowo-makowa z adwokatowym kremem

Bardzo spontaniczny wypiek. Wyjęłam z zamrażarki białka no i dzieki temu mam taka roladę



Taki przypadkowy wypiek. Ale jest baaaaaaaaaaaaaaardzo pyszny 



Składniki:

Rolada:

* 5 białek (ja miałam rozmrożone białka)
* 1 szklanka cukru drobnego do wypieków (taka niepełna była)
* 3 łyżki maizeny (skrobia kukurydziana)
* 3 łyżki maku
* szczypta proszku do pieczenia


Krem:

* 350 g mascarpone - mocno schłodzone
* 200 g śmietanki kremówki - mocno schłodzone
* 80 ml ajerkoniaku  - ja miałam samorobny, gęsty bardzo
* 2 łyżeczki cukru pudru

Sposób przygotowania:

Formę z wyposażenia piekarnika (27x33cm moja mam wymiary) wyłożyć papierem do pieczenia.
Piekarnik nagrzać do 160-165 stopni.

Białka ubić ze szczyptą soli na sztywno. Nie przerywając ubijania dodawać stopniowo cukier.  Powinna powstać baaaaaaardzo gęsta, lśniąca piana. Maizenę wymieszać z makiem i proszkiem. Na dwie tury dodać do piany i bardzo krótko wymieszać mikserem na najniższych obrotach. Wyłożyć pianę na papier i rozprowadzić równą warstwą. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 15 minut. Ja dodałam jeszcze 2 minuty  i włączyłam termoobieg aby wierzch rolady był bardziej "suchy".
Przygotować ściereczkę kuchenną, rozkładając ją na blacie. Posypać równą warstwą pudru. Wyjąć roladę z pieca i od razu położyć wierzchem do spodu, na posypanej pudrem ściereczce. Szybko zawinąć i odstawić do wystudzenia.  Ja przed zawijaniem ściągnęłam papier ale nie był to zabieg konieczny. Teraz wydaje mi się, że z papierem lepiej by się później rozwijało.

Kremówkę i mascarpone ubić razem. Na koniec dodać puder i wlać ajerkoniak. Powstanie gęsty krem. Roladę rozwinąć i posmarować kremem, zostawiając ze 2 łyżki do dekoracji. 
Wstawić do lodówki

Kawałek z fotki był krojony od razu po przełożeniu





3 komentarze:

  1. Bardzo smakowicie się prezentuje i na bank ze składu pyszota
    zdrowych Świąt Wielkanocnych Krysiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alu. A wiesz, że to Ty mnie natchnęłaś do tego wypieku :)
      Również zdrowych życzę

      Usuń
  2. Wspaniała rolada wesołych świąt

    OdpowiedzUsuń