Translate

sobota, 25 kwietnia 2020

Sernik gotowany, w kruchym cieście

A ciasto takie troszeczkę inne. Bo z dodatkiem maku. Najczęściej robiłam w blatach miodowych, a tym razem z blatach makowych. Tak jakoś fantazja poniosła







Składniki:

Ciasto:

* 3 szklanki maki tortowej (szklanka ma pojemność 250 ml)
* 200 g masła - zimne
* 2 jajka
* 2 żółtka
* 2 łyżki śmietany (takie z małą górką odmierzane)
* 1 łyżeczka proszku do wypieków
* cukier puder ok. 6-8 łyżek (zależy jak słodkie ciasto lubimy)
* 5 łyżek maku
* 1 łyżka kakao

Mąkę wymieszać z pudrem, makiem i proszkiem. Zimne masło posiekać z mąką.  Dodać jajka, żółtka i śmietanę. Szybko zagnieść ciasto i podzielić na 3 równe części. Do jednej z części dodać kakao i zagnieść. Formę 24 x 36 cm wyłożyć papierem do pieczenia, piekarnik nagrzać do 160 stopni - termoobieg.  Rozwałkować jeden z kawałków ciasto na wielkość formy tj. 24 x 36 cm. Można to robić bezpośrednio na papierze i razem z papierem przełożyć do formy. Upiec na rumiano. Ok. 20 minut . Po upieczeniu zsunąć na deseczkę i odstawić do wystudzenia. Tak samo postąpić z każdym z blatów.

Masa serowa:

* 1 kg twarogu sernikowego (miałam dosyć tłusty bo miał 18% tłuszczu)
* 6 jajek
* 200 g masła
* 1 szklanka cukru
* 2 opakowania budyniu waniliowego
* ok. 150 ml mleka

Do miski przełożyć twaróg, dodać jajka i cukier. Dobrze zmiksować. Budynie wymieszać w mleku i dodać do sera. Wymieszać. W tym samym czasie, w sporym rondu roztopić masło. Wlać masę serową do rondla, do masła. Ustawić rondel na średnim ogniu i ciągle mieszając doprowadzić do zagotowania masy serowej. Gorącą masą serową przekładamy schłodzone blaty ciasta

Złożenie:

Na dnie formy ułożyć jeden z blatów ciasta (u mnie z samym makiem). Na ciasto wylać połowę masy serowej, wyrównać. Na serze ułożyć blat kakaowy, delikatnie zsuwając z deseczki. Wylać pozostałą masę serową. Ułożyć , zsuwając z deseczki, ostatni blat ciasta. Całość odstawić do całkowitego wystudzenia. (ja zostawiłam 2 łyżki masy serowej i rozsmarowałam na wierzchnim blacie.

Ciasto można polać polewą kakaową. U mnie jak zwykle ganache


4 komentarze:

  1. Jaki kolorowy, sernik gotowany to ten co lubię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja bardzo lubię gotowane serniki. Rodzinie ten bardzo posmakował

      Usuń
  2. Tym sernikiem dzisiaj mocno zamieszałaś - obiecałem sobie, że nie będzie słodkiego pieczenia i ... już wiem co upieczemy na kolejny weekend:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robiłam ten sernik w piątkowy wieczór. W sobotę już był bardzo dobry. Ale w niedzielę to normalnie poezja, genialnie smakował.

      Usuń