Translate

sobota, 18 kwietnia 2020

Filet z kurczaka w sosie z suszonych borowików

Taki obiad sobie dzisiaj zaserwowałam. Dosyć szybko się robi a naprawdę dobrze smakuje




Składniki:

* filet z kurczaka (dla mnie jednej pojedynczy filet wystarczy na dwa obiady, więc dla dwóch osób to będzie jeden solidny obiad)
* 1 - 2 szalotki
* kilka łyżek oleju + solidna łyżka masła
* Garstka suszonych grzybów (ja miałam takie pocięte w plasterki  i dopiero suszone)
* łyżka mascarpone
* sól, pieprz, natka pietruszki

Sposób wykonania:

Filet pociąć na małe kotleciki. W głębokiej patelni rozgrzać olej (nie dajemy go dużo) i podsmażamy kawałki kurczaka na rumiano. Kiedy mięso jest zrumienione, dodajemy posiekaną szalotkę i łyżkę masła. Smażymy razem. W międzyczasie namoczyć grzyby w gorącej wodzie. Po ok. 10 minutach wyłowić grzyby i lekko przesiekać, tak nie za drobno. Dodać grzyby do mięsa na patelni i chwilę posmażyć razem. Wlać wodę w której moczyły się grzyby. Gdyby było za mało płynu, należy dolać wrzącej wody. Dusić wszystko na małym ogniu ok. 15 - 20 minut. Doprawić sos solą i pieprzem. Dodać mascarpone i dokładnie wymieszać aż do jego rozpuszczenia.  Gdyby sos okazał się zbyt rzadki można zagęścić 1 łyżeczką skrobi (ja używam maizenę) wymieszaną w niewielkiej ilości wody i wlaną do sosu.  Na koniec dodać posiekaną natkę i wyłączyć.
Ja podałam sobie z ziemniakami ale sos bardzo dobrze będzie pasował do makaronu np. tagliatelle.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz