Translate

sobota, 15 kwietnia 2023

Ucierane maślane z rabarbarem

 Miało być małe ciasto, takie jednoosobowe. Jednak trochę zbyt małą tortownicę wzięłam. Wolę mniej ciasta a więcej warstwy owocowej. I trochę dziwny kolor wyszedł bo zamiast koniaczku, wlałam nalewkę wiśnie w rumie. No i rabarbar pierwszy tegoroczny użyłam





Składniki: (w temperaturze pokojowej wszystkie)


* 130 g masła - pokroić na mniejsze kawałki

* 130 g cukru pudru

* 3 całe jajka

* 200 g mąki pszennej tortowej

* 1 mała łyżeczka proszku do wypieków

* ok. 30 ml koniaku, winiaku lub innego alkoholu

* ewentualnie cukier waniliowy


Sposób przygotowania:

Zacząć od przygotowania formy. Ja użyłam tortownicy o średnicy 20 cm, ale zdecydowanie będzie lepsza o średnicy 22 - 23 cm. 

Piekarnik nagrzać do temperatury 175 stopni. Grzanie góra dół. 

Miękkie masło włożyć do miski, dodać cukier puder i cukier waniliowy. Utrzeć na puch. Mąkę wymieszać z proszkiem. Wciąż ucierając, dodawać po jednym jajku i trochę mąki. Utarte ciasto przełożyć do formy, na wierzch ułożyć owoce (u mnie rabarbar, który wcisnęłam w ciasto). Wstawić di piekarnika i piec ok. 45-55 minut. Przed wyjęciem, sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest upieczone. Upieczone wyjąć i odstawić formę na kratkę do wystudzenia. Ja kroiłam jeszcze gorące





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz