Translate

sobota, 22 kwietnia 2023

Filet z kurczaka w sosie porowo-marchewkowym, z kiszonym ogórkiem

 Fotka jest jaka jest, ale postanowiłam napisać ten przepis bo wyjątkowo mi posmakowało to danie. W sumie bardzo proste i dosyć szybkie do przygotowania. Ja podałam sobie z ryżem ugotowanym na sypko a do tego sałata z dodatkami i śmietaną.  Porcja albo dla 3 osób, albo dla jednej na trzy razy. Proporcje trochę na oko, bo takie właśnie jest moje gotowanie. 




Składniki i wykonanie:

* 1 pojedynczy filet z kurczaka, ale raczej duży był 
* sól, pieprz, mielona papryka do mięsa + 1 łyżka maki
* olej + masło klarowane do smażenia

Filet pokroić na małe kawałki (wielkość jaką chcemy). Posolić, popieprzyć, dodać paprykę. Odstawić na pół godziny. Po tym czasie oprószyć mąką i usmażyć na rumiano (do smażenia użyłam odrobiny oleju plus trochę masła klarowanego)
W czasie kiedy mięso się smaży, należy przygotować:

 * 1 średniej wielkości marchewka (ja dałam pół, ale miałam naprawdę duże, ekologiczne marchewki) - zetrzeć na tarce - grube oczka
* 1 por średniej wielkości (jasna jego część) - pokroić na półplasterki (grubość ok. poł centymetra)
* ok. 400 ml bulionu (ja użyłam bulion drobiowo-warzywny z kostki)
* listek laurowy, kilka kulek ziela angielskiego
 
Kiedy mięso jest już ładnie przyrumienione, dodać do niego marchewkę i pora. Przykryć patelnie i dusić tak ok. 5 minut. Po tym czasie podlać bulionem, dodać ziele i liścia. Gotować na malutkim ogniu, już bez przykrywania, do czasu aż mięso będzie miękkie. Nie twa to długo bo może z 15-20 minut. Po tym czasie dodać:

* 1 nieduży ogórek kiszony pokrojony w naj najmniejsza kostkę 
* śmietanka kremówka - ja dałam ok. 50 ml a wymieszałam wcześniej z 1 łyżeczką mąki bo lubię bardziej zawiesiste sosy.

Ewentualnie jeszcze dosmaczyć i wyłączyć tuż po zagotowaniu. Teraz dodać:

* łyżka posiekanego koperku



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz