Translate

sobota, 23 kwietnia 2022

Ciasto z rabarbarem i z bezą

 Oj, nie szło mi dzisiaj to pieczenie, nie szło. Obawiałam się wielkiej klapy a wyszło genialnie dobre. A klapa o mało co by wyszła, bo nie zauważyłam blachy, która była na dnie piekarnika. Więc później musiałam robić kombinacje, żeby ciasto dopiekło się. 

Tak więc, otwieram sezon na rabarbar



 Składniki: (wszystkie w temperaturze pokojowej)

* 260 g mąki pszennej tortowej

* 125 ml mleka

* 120 g masła

* 80 g cukru pudru

* 3 żółtka (z dużych jajek)

* 1 łyżeczka proszku do wypieków

* szczypta soli

* skórka otarta z połowy cytryny


* 3 białka 

* szczypta soli

* 150 g cukru drobnego do wypieków

* rabarbar pokrojony na kawałki ok. 2-3 cm. Rabarbaru dużo, tak aby dokładnie pokrył całą powierzchnię ciasta

* 1 łyżka kisielu w proszku (miałam truskawkowy)


Sposób przygotowania:

Przygotować tortownicę o średnicy 27 cm. U mnie wykładam jedynie dno papierem. Włączyć piekarnik na 190 stopni z grzaniem góra-dół.

Miękkie masło utrzeć z pudrem i skórką cytrynową na puch. Nie przerywając ucierania dodawać po jednym żółtku. Kiedy masa maślana będzie już idealnie utarta, należy dosypywać mąkę na przemian z dodawanym mlekiem. Gładkie ciasto wyłożyć na tortownicę i wyrównać. Wyłożyć na wierzch pokrojony rabarbar wymieszany z kisielem. Wstawić do piekarnika na ok. pół godziny. Kontrolować ciasto. Ma być lekko zrumienione. Po tym czasie wyjąć z piekarnika i odstawić do lekkiego przestudzenia. W tym czasie ubić pianę z białek z dodatkiem cukru. Ubijać tak długo aż cały cukier doskonale rozpuści się w białkach. Mnie to zajęła ok. 10 minut. W tym czasie ponownie włączyć piekarnik z temperaturą 200 - 210  stopni. Wyłożyć pianę na wierzch ciasta, rozsmarować równą warstwą. Ja łyżka porobiłam takie ala fale.  Wstawić ciasto do piekarnika i zapiekać ok. 10 minut. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz