Translate

niedziela, 2 maja 2021

Pęczak na obiad

 Ot taki spontaniczny obiad z tego co było w lodówce. Jednym słowem kasza pęczak z dodatkami. A wyszło niezwykle pysznie


Wieczorem napiszę jak to przygotowałam.

Nadszedł wieczór i powróciłam do domu. To nie będzie precyzyjny przepis a jedynie mocno przybliżony. Porcja dla dwóch osób

Składniki:

* 1 filiżanka kaszy pęczak (moja filiżanka ma ok. 150 ml pojemności) - dokładnie wypłukać aż woda będzie zupełnie czysta

* 400-600 ml gorącego bulionu (zrobiłam po prostu z kostki)

* 2-3 łyżki masła klarowanego i ok. 2 łyżek oleju

* 2-3 cebulki dymki

* 5-6 pieczarek (moje były dosyć duże) pokrojonych na plasterki lub półplasterki o grubości ok. 5 mm

* 1/2 czerwonej papryki pokrojonej w kostkę

* 1/2 średniej wielkości cukinii (nie obierać) pokrojonej na półplasterki

* przyprawy: ja dodałam trochę zataru i pul biber - tureckiej papryki 

Sposób przygotowania:

Spory rondel z grubym dnem ustawić na średniej wielkości ogniu i dać 2 łyżki masła i łyżkę oleju. Rozgrzać i podsmażyć na tłuszczu pokrojoną dymkę.  Kiedy dymka zrobi się już szklista, należy wsypać pęczak i dokładnie przemieszać. Smażyć razem ok. 5 minut. Kiedy smażymy pęczak, na drugiej patelni w pozostałym tłuszczu usmażyć pieczarki. Zdjąć podsmażone z patelni na talerz. Na pozostałym tłuszczu podsmażyć paprykę i zdjąć na talerz. 

Wracamy do pęczaku. Dolać trochę bulionu i dokładnie wymieszać. Niech się pomału gotuje. Mieszać należy dosyć często. Kiedy bulion prawie zostanie wchłonięty przez pęczak, ponownie dolewamy kolejną porcję bulionu i ponownie gotujemy mieszając często. Przy kolejnej porcji bulionu dodajemy podsmażone pieczarki i paprykę. Przy ostatniej porcji bulionu, dodać cukinię i przyprawy. Smażyć/gotować aż cały bulion zostanie wchłonięty. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz