Translate

niedziela, 2 maja 2021

Ciasteczka z mahlab (mahlep)

 I znów skusiłam się przepisem na drobne ciasteczka , które wypatrzyłam u OLI na blogu  (klik) z przyprawą mahlab (mahlep). Przyprawę niedawno zakupiłam w Tureckim Sklepie (klik)  i nie bardzo miałam na nią pomysł. I nie wiedziałam jak cudownie pachnie. Kiedy ciasteczka piekły się, w całym mieszkaniu roznosił niezwykle cudowny zapach. Same ciasteczka bardzo proste do zrobienia a bardzo smaczne wychodzą. Z podanej niżej porcji wyszła mi calutka blacha ciasteczek, upchanych dosłownie jedno przy drugim. 






Składniki:

* 135 g masła w temperaturze pokojowej
* 200 g mąki tortowej
* 3 łyżki cukru pudru - odmierzyłam z małą górką
* 0,5 łyżeczki mahlabu
* 1/3 łyżeczki proszku do wypieków. 

Sposób przygotowania:

Mąkę wymieszać z pudrem, proszkiem i mahlabem. Wsypać wszystko do blendera. Dodać masło pokrojone na mniejsze kawałki. Miksować pulsacyjnie aż mąka z masłem poskleja się w małe grudki. Wszystko wysypać na stolnicę i zagnieść ciasto. Jest bardzo kruche. Podzielić na trzy części i każdą z nich rozwałkować na grubość  ok. 3 mm. Lekko podsypywać przy tym mąką, żeby nie przykleiło się do blatu czy stolnicy. Wykrawać małe ciasteczka i układać na blasze do pieczenia, wyłożonej papierem. 
Blachę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok. 10-15 minut. Ja swoje wyciągnęłam już po 12 minutach bo były pieknie zezłocone







2 komentarze:

  1. Mam już tą przyprawę, ale czytam i tu nie ma jajek w tym przepisie? Tak mnie kusi dodać, choć żółtko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób pierwszy raz zgodnie z przepisem. A najlepiej podwójną porcję bo znikają w tempie błyskawicznym wręcz. Uważam, że żółtko raczej nie poprawi tu struktury ciasta. Ciasteczka sa idealnie kruche i delikatne. Pyszne

      Usuń