Translate

piątek, 30 kwietnia 2021

Zupa porowo-ziemniaczana

 Taką dzisiaj na obiad sobie zrobiłam. Zobaczyłam tę zupę u Oli . Bardzo mi się spodobała, więc postanowiłam spróbować i ja. Właściwie to nic nie zmieniałam w przepisie a jedynie proporcjonalnie zmniejszyłam ilość składników pod własne potrzeby. Pozwolę sobie zacytować przepis Oli i jedynie dodam maleńkie uwagi.

Ja nie potrafię robić zdjęć i moja zupa mało zachęcająco wygląda.  Ale zdjęcia Oli na pewno zachęca do ugotowania takiej zupy. 



cyt. "Zupa porowo - ziemniaczana - składniki 

* 3 duże pory, tylko biała część

* 1 cebula

* 2 średnie ziemniaki

* opcjonalnie 1-2 ząbki czosnku (ja nie dodawałam)

* 2 łyżki oleju (tu się wyłamałam i dałam masło klarowane)

* 1,5 litra bulionu - warzywny, drobiowy lub wołowo-drobiowy (ja ugotowałam bulion na mięsie z kaczki)

* opcjonalnie śmietana 18% lub jogurt do zabielenia ( dałam śmietankę 30%)

* czarny pieprz, turecka papryka pul biber (jest dostępna w tureckisklep.pl) i sól do smaku

do dekoracji natka pietruszki lub cebula dymka


Zupa porowo - ziemniaczana - przepis

1. Pory myję i kroję w plasterki. Cebulę, ziemniaki i czosnek obieram i kroję w kostkę.

2.W garnku rozgrzewam olej, dodaję cebulę i smażę, aż się zeszkli. Dokładam pozostałe warzywa mieszam i smażę około 2-3 minut. Wlewam bulion, doprawiam solą, pieprzem i papryką i gotuję do chwili, aż warzywa będą miękkie.

3. Zupę miksuję, doprawiam do smaku i ewentualnie zabielam śmietaną lub jogurtem, zahartowanym wcześniej kilkoma łyżkami zupy. Kremową zupę z pora podaję posypaną płatkami papryki i drobno pokrojoną cebulą dymką lub natką pietruszki."

1 komentarz: