Translate

sobota, 24 kwietnia 2021

Milchmädchen, Mолочная девочка, Mleczna dziewczyna ? Dojarka ?

 Często spotykałam przepis na to ciasto na rosyjskich forach, blogach. Jako tort Mолочная девочка lub Milchmädchen, Czort wie jak nazwać po polsku. I dlatego aż tyle nazw podałam. Ciasto jest niezwykle proste do zrobienia. Mój nie wyszedł jakiś super wysoki, ale i tak ze 3 cm ponad rant tortownicy o średnicy 24 cm. Można użyć mniejszego rantu i wtedy ciasto wyjdzie super wysokie. Kremy przeróżne widziałam do niego. Ja zrobiłam po swojemu całkowicie. Fajnie by było dać trochę jakichś owoców świeżych, ale teraz cena truskawek  czy malin jest bardzo wysoka więc zrezygnowałam. Za to do części kremu dodałam liofilizowanych malin w proszku. 




Składniki:

Ciasto:

* 1 puszka mleka skondensowanego słodzonego - puszka o wadze 530 g 

* 3 całe jajka - miałam swojskie jajka i wielkość ich tak trochę większe niż sklepowe L

* 220 g mąki pszennej tortowej

* 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

* 80 g roztopionego masła

Krem: 

* 500 g śmietanki kremówki 36% - mocno schłodzona

* 200 g śmietanki kremówki gęstej 36% - mocno schłodzona

* 250 g mascarpone - mocno schłodzone

* sok z 1 cytryny

* ja dodałam do połowy kremu, 3 łyżeczki liofilizowanych malin w proszku. 

* cukier puder do smaku. Ja dałam 3 łyżki





Sposób przygotowania: 

Ciasto: Mleko skondensowane wymieszać z jajkami. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Dodać na dwie tury do mleka z jajkami i dokładnie wymieszać. Wlać roztopione masło i ponownie dokładnie wymieszać. Można to zrobić mikserem. Wszystko miksować tylko do połączenia składników.

Jak napisałam wyżej, użyłam rantu tortownicy o średnicy 24 cm. Można upiec 7 blatów, lub tak jak ja tylko 6 blatów i jeden malutki, który po upieczeniu należy pokruszyć i okruchy będą służyły do obsypania boków  (albo i wierzchu też) ciasta. 

Przygotować 6-7 kawałków papieru do pieczenia , na których będziemy rozsmarowywać ciasto. Piekarnik nagrzać do 175-180 stopni. Rant tortownicy ustawić na kawałku papieru. Na środek wyłożyć ciasto. U mnie to było po 5 łyżek ciasta na każdy blat. Rozsmarować ciasto w rancie, rant zdjąć a papier z blatem wstawić do piekarnika. Pieczemy ok. 7 minut, do lekkiego zezłocenia. Ja tylko przy pierwszym blacie patrzyłam na czas a kolejne już piekłam bez zegarka, tylko na oko. Upieczony blat wyjąć z piekarnika i odstawić do przestudzenia. W ten sam sposób upiec wszystkie blaty. Nie należy układać bezpośrednio jeden na drugim bo się skleją. 

Krem: Obie śmietanki wlać do wysokiego naczynia i ubić na sztywno, ale nie całkiem sztywno. Mascarpone przełożyć do miski, dodać sok z cytryny i wymieszać mikserem. Dodać ok. 1/3 śmietanki i ponownie wymieszać mikserem. Ponownie dodać kolejne 1/3 śmietanki, ubić. I reszta ubitej śmietanki, wymieszać. Teraz podzieliłam krem na dwie części i do jednej z nich dodałam liofilizowane maliny. 

Pierwszy blat ułożyć w tortownicy i posmarować kremem. Na krem ułożyć kolejny blat i tak do wyczerpania składników. Resztą kremu posmarować wierzch ciasta. Odstawić w chłodne miejsce na kilka godzin. 



3 komentarze:

  1. Jak zwał tak zwal, ale wygląda wspaniałe
    Te twoje przekładance są boskie, tu te ciasto na dokładkę takie inne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo Alu. Jak widać, ciasto bardzo proste do zrobienia. I bardzo zaskakuje smakiem. Jest niezwykle delikatne i puszyste. Chyba będę pomysł na te blaty wykorzystywała do innych jeszcze pomysłów

      Usuń
    2. ale krem też mi się bardzo widzi, nawet bardzo

      Usuń