Translate

sobota, 23 grudnia 2023

Sernik truflowy ze skórką pomarańczową

 Serniki to ja zawsze kocham. Planowałam zupełnie inny sernik, ale po wejściu do sklepu coś innego mi zaświtało w głowie. Do składników, które były w domu dokupiłam tylko trufle. A później jak zawsze, pełna improwizacja. Fotki mało udane, bo nie miałam już czasu na zdobienia do sernika choć w planach był ganache na wierzchu i rozetki z bitej śmietany. Ale sam sernik wyszedł genialny w smaku





Składniki:

Spód:

Ja robiłam z ciastek digestive (opakowanie 250 g) drobno zmielonych i wymieszanych z ok. 80 g roztopionego masła. Tortownicę o średnicy 26 cm wyłożyć spód papierem do pieczenia, wysypać ciastka i ubić dnem kubka czy szklanki, lekko formując trochę boki. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i podpiec przez ok. 10 minut. Wyjąć i całkowicie wystudzić.

Masa serowa:

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej

* 1 kg twarogu sernikowego o zawartości co najmniej 18% tłuszczu

* 5 całych jajek - ja miałam duże, swojskie jajka

* 300 g cukierków trufli

* 50 g czekolady mlecznej 

* 200 g śmietanki kremówki 30%

* 1 opakowanie budyniu czekoladowego

* skórka otarta z 1,5 pomarańczy (jak duże to wystarczy z jednej sztuki)

Opcjonalnie : wierzch sernika polać ganache : 100 g czekolady deserowej rozpuścić w 100 g kremówki


Sposób przygotowania:

Należy zacząć od rozpuszczenia trufli  i czekolady w 100 g  śmietanki kremówki. Trufle pokroić drobno, czekoladę posiekać i wsypać do miski z kremówką. Miskę ustawić w kąpieli wodnej i mieszając rozpuścić trufle. Odstawić miskę z kąpieli i całkowicie wystudzić, co jakiś czas mieszając. 

Do dużej miski dać twaróg sernikowy, wbić jajka, wlać resztę kremówki, dać skórkę otartą z pomarańczy i wsypać budyń. Zmiksować na wolnych obrotach, tylko do połączenia się składników. Teraz stopniowo dodawać wystudzoną masę truflową i mieszać aż składniki się połączą. Można robić to łopatką kuchenną lub mikserem na wolnych obrotach. Jeżeli robicie to mikserem to po odstawieniu miksera dodatkowo przemieszać łopatką od samego spodu. Masę serową wylać na podpieczony ciasteczkowy spód. Piekarnik nagrzać do 145 stopni, na samym dole ustawić naczynie z wodą.  Wstawić sernik do piekarnika i piec ok. 1,5 godziny. Można nieco krócej. Sernik nie powinien urosnąć. A jeżeli cośkolwiek urośnie to po wyjęciu z piekarnika opadnie do poprzednie wysokości i cały wierzch powinien być równy.  Upieczony sernik wyjąć i odstawić na kratkę do studzenia. Całkowicie wystudzić a wystudzony wstawić do lodówki na co najmniej 8 godzin. Po tym czasie można polać na wierzch ganache. 







3 komentarze:

  1. Krysiu, życzę Ci mile spędzonych Świąt Bożego Narodzenia :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo. Jednak miłe nie są. We wtorek był pogrzeb mamy. A i najbliższa rodzina dała mi popalić, więc siedzę samiutka w domu.

      Usuń
  2. Krysiu, tak mi przykro... Cóż, w nasze życie wplecione są chwile, które przynoszą smutek i żal. Dobrze to znam. Przytulam Cię i wysyłam dobre myśli.

    OdpowiedzUsuń