Translate

piątek, 7 stycznia 2022

Syrniki

 Przepis na placuszki smażone z twarogu. Ponoć najlepszy chudy ale ja miałam półtłusty twaróg. Można robić z dodatkami np. skórką cytrynową. Ja nic nie dałam. Sobie podałam w wersji na słodko. Można w wersji wytrawnej tez zrobić. 

Opierałam się na przepisie Janeczki 






Składniki:

* 250 g twarogu - miałam półtłusty twaróg w lodówce

* 1 całe jajko

* 2 łyżki maki

* odrobina cukru pudru

* szczypta soli. 

* mąka do formowania

* olej do smażenia

Sposób przygotowania:

zaczęłam od wlania tłuszczu na patelnie i rozgrzania go. Twaróg, jajko, mąkę, sól i ciutke cukru dałam razem do miski i dokładnie rozgniotłam a potem wymieszałam widelcem. Całość dałam na blat mocno posypany mąką. Lekko zagniotłam i uformowałam ciasto na grubość ok. 1 - 1,5 cm . Szklanką wycinałam kółka, które następnie panierowałam w mące. Od razu układałam na gorący tłuszcz. Kiedy syrniki zrumieniły się , obracałam je na drugą stronę, żeby się dosmażyły. Odkładałam na talerz z papierowym ręcznikiem, żeby wchłonął nadmiar tłuszczu. 

Podałam z kwaśną śmietaną, którą wymieszałam z cukrem trzcinowym.

Z podanej porcji wyszło mi tyle syrników co widać na talerzu



5 komentarzy:

  1. Jak zwał tak zwał ale u nas to są regionalne małdrzyki krakowskie :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukałam, i prawie takie same są. Jedyne co je różni to dodatek masła w masie twarogowej. Więc następnym razem usmażę małdrzyki

      Usuń
  2. Znam podobne ale upiekę😁😁

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisuję! Zaintrygowało mnie :)

    OdpowiedzUsuń