Translate

piątek, 16 sierpnia 2024

Ciasto na serku śmietankowym, z jagodami

 Równie dobrze może być z innymi drobniejszymi owocami. Ja miałam zamrożone jagody i takie zamrożone dałam na ciasto. Myślę, że świeże lepsze by były ale w domu były tylko takie a nie chciało mi się wychodzić z domu specjalnie po owoce. Przepis nieco zmieniony wzięłam z bloga Ciasta.net. Moje ciasto bardzo delikatnie opadło na samym środku ale podejrzewam, że mrożone owoce mogły to spowodować. Zakalca nie ma. Samo ciasto wilgotne i sprężyste jest.





Składniki: 

Wszystkie składniki muszą być w pokojowej temperaturze

Ciasto: 

* 250 g masła

* 150 g cukru pudru

* 200 g serka śmietankowego  (miałam serek śmietankowy Łaciaty)

* 4 całe jajka

* 300 g maki pszennej tortowej

* 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Dodatkowo: 

* owoce drobne typu jagody, wiśnie, maliny plus 1 łyżeczka maizeny lub skrobi ziemniaczanej do ich obtoczenia. 

* Kruszonka (tę mam zawsze w zamrażarce): 100 g roztopionego masła + 150 g maki + 80 g cukru - wszystko razem wymieszać


Sposób przygotowania:

Przygotować tortownicę o średnicy 26-27 cm (miałam 27 cm).

Masło utrzeć z cukrem na puch na najwyższych obrotach miksera. Ja używałam zwykły ręczny mikser. Kiedy masło jest utarte należy dodać serek i  utrzeć tylko do połączenia się składników. Dodawać po jednym jajku, za każdym razem krótko miksując. Mąkę wymieszać z proszkiem i dodać do masy maślanej. Zmiksować tylko do połączenia się składników na niskich obrotach miksera. Odłożyć mikser i łopatką zgarnąć ciasto z boków miski i dna, przemieszać. Wyłożyć ciasto do formy, wyrównać, wyłożyć na wierzch owoce obtoczone w maizenie. Na owoce posypać kruszonkę. 

Ciasto wstawić do zimnego piekarnika. Nastawić na 180  stopni i piec ok.  50 minut. Mój piekarnik długo się nagrzewa i ale i tak ciasto było dobrze upieczone. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz