Translate

sobota, 24 grudnia 2022

Ciasto z żurawinami

 Bardzo spontaniczny wypiek. Zero planowania. W oko wpadła żurawina co od tygodnia siedziała w lodówce i od razu przepis na taka ilośc żurawiny jaką akurat miałam. Miałam świeżą żurawinę. A przepis znalazłam na stronie cincin.cc, , który to pierwsza przetestowała i przetłumaczyła Aniutka. W oryginale ciasto jest o wiele niższe i chyba bardziej zbite. Moje pieczone w mniejszej formie jest puszyste i wyższe. 



 W oryginale, szklanka ma mniejszą pojemność od mojej. Podam dokładnie tak jak ja odmierzałam


Składniki: (wszystkie w pokojowej temperaturze)

* 2 całe jajka (jajka miałam duże, swojskie)

* 130 g masła

* 1,5 szklanki cukru pudru (można trochę zmniejszyć, jednak niewiele bo żurawina jest jednak kwaśna)

* 1,5 szklanki mąki (szklanka ma pojemność 250 ml)

* 1 łyżeczka proszku do wypieków

* skórka otarta z jednej pomarańczy (nie miałam i nie dałam)

* ekstrakt waniliowy (dałam 1 łyżeczkę)

* 2 szklanki żurawiny świeżej

* kandyzowana skórka pomarańczowa - dałam tak ze dwie łyżki

Sposób przygotowania:

Włączyć piekarnik na 170 stopni z grzaniem góra - dół. Do miski dac miękkie masło i puder. Utrzeć razem do białości. Następnie dodać po jednym jajku, za każdym dobrze utrzeć. Mąkę wymieszać z proszkiem. Nie przerywając ucierania dodawać po łyżce mąki. Odstawić już mikser (wszystko robiłam ręcznym mikserem), wsypać żurawinę i skórkę, wymieszać szpatułką. Wyłożyć do formy (moja ma rozmiar 28 x 18,5 cm. Wstawić do piekarnika i piec 40 minut. Upieczone wyjąć i odstawić na kratkę do wystudzenia. Posypać cukrem pudrem




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz