Translate

czwartek, 16 czerwca 2022

Proste ciasto z morelami

 Uwielbiam morele. Wczoraj jak wróciłam z pracy to wszystkie małe sklepy już były dawno zamkniete i pozostał mi jedynie na zakupy tylko Lidl. A tam wszystko wymiecione, jak to zawsze przed wolnym dniem. Ale dojrzałam morele. Trochę duże, bo to nie te nasze polskie. Ale morele to morele i tyle. Kupiłam. I ciasto super proste do nich chciałam. 






Składniki: (wszystko w temperaturze pokojowej)

* 2 szklanki mąki pszennej (a moja szklanka ma pojemność 250 ml)

* 1 (taka niepełna) szklanka cukru drobnego do wypieków

* 4 jajka - te miałam spore

* 1,5 łyżeczki proszku do wypieków

* ok. 200 ml oleju (tym razem dałam olej rzepakowy choć najczęściej używam oleju z pestek winogron)

* opcjonalnie: cukier waniliowy, skórka otarta z cytryny

* morele - ja swoje pokroiłam na ćwiartki bo były duże. Małe morele na połówki. Można spokojnie użyć każde inne owoce.


Sposób wykonania:

Przygotować formę o wymiarach 24x36 cm (mierzone górą a dół ma 21 x 32 cm) ewentualnie ciut mniejszą to ciasto będzie wtedy trochę wyższe. Piekarnik nastawić na 175 stopni z grzaniem góra dół. Ja swoje ciasta piekę na półce dolnej, nigdy środkowej. 

Do dużej miski wbić jajka , dodać cukier i cukier waniliowy. Ubić mikserem, na najwyższych obrotach, na puszystą i gęstą masę. Mnie zajęło to ok. 7 minut. Kiedy masa jest już doskonale puszysta i gęsta, zmniejszyć obroty miksera i dolewać olej. Kiedy wszystko połączy się, dodawać stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Jak tylko wszystko się połączy, należy wylać ciasto do formy a na wierzchu poukładać morele, skórką do dołu. Na wierzch można posypać płatki migdałowe. Wstawić do piekarnika i piec ok. 45 - 50 minut. Po upieczeniu wyjąć i odstawić ciasto na kratkę do przestudzenia. 





2 komentarze:

  1. Pyszne, przetestowane szkoda że zdjęcia nie można wysłać:) wyszlo na mące orkiszowej jasnej nawet, płatków migdałowych nie miałam ale polecam morele skropić kilkoma kroplami amaretto! Bardzo dobrze pasuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz. Na blogu jest kilka ciast z morelami i nawet do jednego z nich dodawałam alkohol

      Usuń