Translate

sobota, 17 lipca 2021

Sernikobrownie z malinami

 Nie jestem fanką brownie. Sernikobrownie piekłam juz ze trzy razy i ciągle coś z nim nie tak było. A chyba to ze mną nie tak . Od dwóch tygodni chodziło za mną, żeby dać mu kolejną szansę. I dobrze zrobiłam. O zapachu w kuchni, w trakcie pieczenia to nawet nie będę wspominać  bo sąsiedzi mogą mnie wymeldować, jak o 6 rano w sobotę takie zapachy się rozchodzą 😆. Tak, ze względu na upał postanowiłam bladym świtem upiec. Ciasto w sumie bardzo proste do przygotowania. 



Składniki:

Wszystkie składniki miałam w temperaturze pokojowej i tak będę polecała

Ciasto:

* 200 g gorzkiej czekolady - moja miała 74% kakao

* 200 g masła

* 250 g cukru pudru

* 3 całe jajka (te miałam duże)

* 130 g mąki pszennej

* szczypta proszku do wypieków (dałam ok. połowy takiej maleńkiej łyżeczki do filiżanek)

Masa serowa:

* 450 g serka śmietankowego (typu Almette)

* 3 łyżki gęstej i kwaśnej śmietany

* 5 łyżek cukru pudru

* 3 łyżki budyniu (dałam budyń malinowy, który surową masę serową uczynił różową a po upieczeniu i tak jest biała)

* 1-2 jajka (dałam 1 jajko, bo było bardzo duże)

Dodatkowo: maliny. Mnie weszło ok. 200 g malin


Sposób przygotowania:

Przygotować formę do pieczenia. Moja ma wymiary wewnętrzne : 28 x 18,5 cm. Ale spokojnie może być 20 x 30cm, bo moje ciasto wyszło wysokie

Roztopić czekoladę w kąpieli wodnej i wystudzić .

Piekarnik nagrzać do 170 stopni z grzaniem góra dół.

Do miski dać miękkie masło i cukier puder. Zmiksować bardzo dokładnie, do białości. Ok. 5 minut. Następnie, nie przerywając miksowania, dodawać po jednym jajku. Kolejne jajko wbić, kiedy poprzednie dokładnie się połączy z masą maślaną. Kiedy wszystkie jajka już będą połączone z masą, dodać ostudzoną płynną czekoladę i dokładnie wymieszać. Nie przerywając mieszania , dodawać na 3-4 razy mąkę. Zmiksować aby masa była gładka i lśniaca. 

ok. 3/4 masy czekoladowej wlać do formy.  Na wierzch wyłożyć masę serową .

Wszystkie składniki masy serowej przełożyć do miski i dokładnie wymieszać, aby masa serowa była jednolita. 

Na masie serowej wykładać łyżeczką pozostałe ciasto czekoladowe i rozsmarować je na wierzchu. Trzonkiem drewnianej łyżki przemieszać wszystko w formie. Na wierzch poukładac dosyć gęsto maliny. 

Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 50 minut do 1 godziny.  Ja piekłam godzinę, ale wydaję mi się, że mogłam piec odrobinę krócej.

Po upieczeniu, lekko uchylić piekarnik i zostawić w nim ciasto na ok. pół godziny. Po tym czasie wyjąć i całkowicie wystudzić. 







3 komentarze:

  1. Wygląda obłędnie smacznie i łączy moje słabości czekoladę i sernik :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro biore sie za pieczenie, uwielbiam brownie

    OdpowiedzUsuń