Translate

sobota, 15 sierpnia 2020

Ciasto ucierane ze śliwkami

 Żadne tam wymysły, pomysły tylko najzwyklejsze ciasto ucierane. Nie mam pojęcia jaki gatunek śliwek zakupiłam, ale były dość spore, pięknie nie wyglądały za to super smakują w tym cieście. 




Składniki:

* 200 g masła
* 1 szklanka cukru (ja dla wygody daję puder)
* 5 jajek (miałam bardzo duże jajka)
* 2 szklanki mąki tortowej
* 1 opakowanie budyniu waniliowego (mam z dodatkiem wanilii)
* 1 łyżeczka, taką z małą górką proszku do wypieków
* 2 łyżki (raczej płasko odmierzone) kwaśnej śmietany - miałam 18% śmietanę (jeżeli używacie małych jajek, to 3 łyżki
* śliwki (ja swoje pokroiłam na ćwiartki bo były dosyć spore)

* wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej

Sposób przygotowania:

Przygotować tortownicę o średnicy 27 cm.
Mąkę wymieszać z budyniem i proszkiem.
Miękkie masło utrzeć na puch z cukrem. Nie przerywając ucierania dodawać po 1 jajku. Kiedy już wszystkie jajka zostaną utarte z masłem, należy dodawać po łyżce mąki, i cały czas ucierać. Na koniec dodać śmietanę.  Przelać ciasto do tortownicy a na wierzchu poukładać śliwki. Gęsto, jedna obok drugiej. Śliwek nie wciskamy w ciasto, tylko na nim układamy, skórką do dołu.
Tortownicę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok. 45 minut (czas zależy od piekarnika i ciasto należy sprawdzić wcześniej patyczkiem).
Upieczone odstawić na kratkę do wystudzenia.



4 komentarze:

  1. Kochana😍Dużo kożystam z Twoich przepisów!!!Wszystko mi wychodzi i jest pyszne❣❣❣Bardzo Ci dziękuję,za to że dzielisz się swoimi pomysłami!Pozdrawiam serdecznie😘😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Aniu za tak miły komentarz. Cieszę się, że moje pomysły przydają się

      Usuń
  2. Probowalam teraz i wyszedl zakalec chyba maslo smietana to za duzo tluszczu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wszystko zgodnie z przepisem ? Składniki muszą być wyjęte z lodówki ok. 3 godzin wcześniej

      Usuń