Translate

sobota, 15 sierpnia 2020

Schabowy inaczej

 Przepis na ten sposób podawania schabowego, podpatrzyłam na stronie Ania Gotuje.  Praktycznie tak samo robiłam, poza długością smażenia kotletów. Smażyłam dłużej niż dwie minuty na każdą ze stron.

Obiad wyszedł bardzo smaczny, taka inna odmiana schaboszczaka. 







Składniki:

* 4 kotlety schabowe (ja miałam 3 ale takie naprawdę bardzo solidne, bo ważyły ciut więcej niż te 4 z oryginalnego przepisu)

Marynata:

* 1 jajko
* 1 łyżka majonezu
* sól (uwaga, bo majonez tez jest słony) ok. 1/2 łyżeczki
* pieprz mielony ok. 1,/4 łyżeczki
* 1 łyżka posiekanego koperku
* 1 łyżka posiekanej natki pietruszki

Dodatki:

* bułka tarta ok. 4 łyżek - do panierki
* smalec/olej - do smażenia ( u mnie smalec)

Sposób przygotowania:

Wieczorem, przed dniem przygotowania obiadu. 
Kotlety rozbić przez folię. Do miseczki włożyć wszystkie składniki marynaty i dokładnie wymieszać. Każdy kotlet dokładnie pokryć marynatą, ułożyć jeden na drugim w miseczce, miseczkę przykryć i całość wstawić do lodówki.
Na godzinę przed smażeniem, wyjąć kotlety z lodówki, aby ogrzały się do temperatury pokojowej. 
Na patelni rozgrzać solidnie tłuszcz, na którym będziemy smażyć. W zależności od wielkości patelni będziemy smażyć po 2-3 kotlety. 
Każdy kotlet wyjmujemy z miseczki i obtaczamy w bułce. Na bułkę  miałam raczej płaskie naczynie z rantem, które wielkością było troszkę większe od moich kotletów. Bułkę rozsypałam równą warstwą w tym naczyniu i po prostu raz jedną stroną kotleta, raz drugą układałam na tej bułce, lekko dociskając. Od razu po panierowaniu układałam kotlet na rozgrzany tłuszcz. Smażymy na średnim ogniu do złotego koloru a następnie odwracamy i drugą stronę również smażymy na złoty kolor. Autorka napisała po 2 minuty na jedną stronę. Ja smażyłam dłużej i wcale nie było to za długo. 


2 komentarze:

  1. Schabowego w takiej formie nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Naprawdę smaczne mięso wychodzi. Koleżanki zrobiły w ten sposób filet kurczaka, dodając więcej innych przypraw i bardzo zachwalały

      Usuń