Translate

sobota, 29 sierpnia 2020

Cytrynowe ciasto z rozmarynem i śliwkami

 Proste, ucierane ze śliwkami. Ale zapachniało mi rozmarynem do tych śliwek. A jak rozmaryn to i cytryna. Niby banalne ciasto, ale dzięki tym dodatkom to zupełnie inny wymiar.







Składniki:


* 2 szklanki mąki (a szklanka ma 250 ml pojemności)

* 1,5 łyżeczki proszku do wypieków

* skórka otarta z 1 sparzonej wcześniej cytryny

* 1 - 2 łyżeczki posiekanych drobniutko igiełek rozmarynu

        te składniki wymieszać razem w miseczce

* 4 jajka (jajka miałam duże. Jeżeli są małe to należy wziąć 5 jajek)

* 1 szklanka cukru drobnego

* 150 g masła roztopionego i wystudzonego

* śliwki - moje były niby węgierki ale dużo większe od nich, więc dzieliłam każdą na 4 części

* sok z połowy cytryny (miałam bardzo soczystą cytrynę)


Sposób przygotowania:


Jajka wbić do miski i dodać do nich cukier. Ubijać razem tak długo aż cały cukier rozpuści się a masa będzie gęsta i jasna. Wtedy należy zmniejszyć obroty miksera i wciąż ubijając dodawać stopniowo masło. Kiedy całe masło połączy się z masą jajeczną, dodajemy po łyżce mąkę. Na koniec należy wlać sok z cytryny. 

Ciasto wyłożyć do tortownicy o średnicy 27 cm. Na wierzchu poukładać gęsto śliwki. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 175 stopni. Piec ok. 50-60 minut. Wyjąć i wystudzić. Na wierzch można dać lukier cytrynowy




1 komentarz:

  1. Ojej , takie ciasto uwielbiam , o mój rozmarynie trzeba ciebie poszukać

    OdpowiedzUsuń