Translate

niedziela, 22 lipca 2018

Czekoladowe ciasto z morelami

Tym razem nie mój pomysł, ale zaczerpnięty z forum cincin. Nie przepadam za czekoladowymi ciastami, ale to mnie skusiło dlatego, że jest z morelami, których jestem wielką miłośniczką. W przepisie nic nie zmieniałam poza formą. Dałam tortownicę o średnicy 24 cm. Ciasto wyszło dość wysokie. Moreli było dużo i były duże więc większość wpadła w ciasto.



Jako, że przepis praktycznie bez zmian, więc pozwolę sobie go po prostu zacytować

Składniki na formę 12 x 24 cm: - u mnie tortownica o średnicy 24 cm.

* 1 i 1/3 szklanki mąki
* 1/2 szklanki cukru - dałam ciut więcej
* 1 szklanka maślanki
* 3 jajka
* 1/2 szklanki oleju
* 2 łyżki kakao
* 100 g groszków czekoladowych lub startej czekolady - dałam posiekaną czekoladę
* 3 łyżeczki proszku do pieczenia - zmniejszyłam do 2 łyżeczek
* 5 moreli 
* 2 łyżeczki płatków migdałowych

Lukier: - tego nie robiłam

* 1/2 szklanki cukru pudru
* 1 łyżka mleka

Mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia, czekoladą i kakao. Jajka ubijamy z cukrem, a następnie dodajemy olej i maślankę. Do masy jajecznej dodajemy suche składniki i miksujemy chwilę, tylko do połączenia się składników. 
Formę wykładamy papierem do pieczenia i lekko natłuszczamy. Proponuję też lekko natłuścić foremkę, by papier się do niej przykleił. Do formy przelewamy ciasto, a następnie na wierzchu układamy przekrojone morele - skórką do ciasta. Wierzch posypujemy migdałami.
Ciasto wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy ok 45 minut (wbity w środek patyczek powinien wyjść suchy).
Kiedy ciasto odrobinę przestygnie polewamy je lukrem (cukier puder energicznie mieszamy z mlekiem). 
Odstawiamy do wystygnięcia." 


 na tym małym kawałku widać płynną jeszcze czekoladę, bo ukroiłam mocno ciepłe jeszcze ciasto. Pewnie w tym miejscu trafił się jakiś większy kawałeczek czekolady. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz