Translate

niedziela, 20 listopada 2016

Ciasto Mozaika

Nazwałam je tak samo jak nazwała moja inspiratorka  Evenka , której bardzo bardzo dziękuję. Ciasto jest proste do zrobienia, lekkie i bardzo bardzo smaczne. Mój przepis różni się trochę od bazowego, bo ja wpatrzyłam się w zdjęcie Evenki a nie wczytywałam w przepis.





Składniki:

Biszkopt:

* 5 jajek średniej wielkości (miałam różne rozmiary, bo od swojskich kurek)
* 1 opakowanie budyniu czekoladowego (użyłam pudding kupiony w Lidlu)
* mąka tortowa (ilość podana w przepisie)
* 1 łyżka kakao (taka z górką)
* 3/4 szklanki cukru (używam drobny do wypieków)
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa śmietanowa:

* 450 g śmietanki kremówki
* 1 opakowanie galaretki cytryniowej

* 4 różne smaki galaretki, które będą pokrojone w kostkę i zatopione w masie śmietankowej

* do nasączenia: 1 szklanka wody wymieszana z łyżeczką cukru i sokiem z cytryny.


Sposób przygotowania:

4 smaki galaretki rozpuścić, każdą osobno w ok. 200 ml wody. Schłodzić i odstawić do lodówki. 
Biszkopt: jajka rozdzielić na białka i żółtka. Białka  ubić ze szczyptą soli na pianę. Dodawać po 1 łyżce cukru, nie przerywając ubijania. Następnie dodawać po 1 żółtku. Budyń wsypać do szklanki. Dodać kakao i uzupełnić szklankę do pełna mąką (szklanka ma pojemnośc 250 ml). Wymieszać wszystko razem z proszkiem do pieczenia. Przesiać na ubite białka i wymieszać łopatką. Wlać ciasto do tortownicy o średnicy 28 cm i wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni - termoobieg. Piec ok. 40-45 minut. Upieczony biszkopt wyjąć i wystudzić a następnie przekroić na dwa blaty. 
Galaretkę cytrynową rozpuścić w ok. 125 ml. wody i wystudzić dobrze. Śmietankę ubić na sztywno pod koniec dolewając stopniowo galaretkę. 
Smakowe galaretki pokroić w kostkę i wymieszać a następnie dodać do ubitej śmietanki. 
Blat biszkoptowy ułożyć w tortownicy i nasączyć połową przygotowanej wody do nasączenia. Wyłożyć masę śmietanową. Drugi blat również nasączyć i ułożyć na masie śmietanowej. Lekko docisnąć. Ciasto wstawić do lodówki.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz