Translate

sobota, 19 listopada 2016

Babka na śmietance

Dawno nie piekłam żadnej babki, bo ja jakoś szczęścia do nich nie mam. Ale chodziła za mną i skusiłam się na przepis od HelenyBabka wyszła baaaaardzo pyszna, delikatna i puszysta ale i wilgotna zarazem.




Od siebie dodałam do ciasta czekoladowych groszków i stwierdzam, że bardzo mi tu pasują. Nic poza tym nie zmieniałam więc pozwolę sobie zacytować przepis Heleny na tę super babkę.
Cytuję Helenę
"Składniki:

* 5 jaj
* 250 ml śmietany kremówki 30%
* 1 szklanka cukru
* 3 budynie waniliowe lub śmietankowe bez cukru ( 40 gramowe)
* 1 szklanka mąki
* 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia

Sposób przygotowania:

Żółtka ucieramy z cukrem do puszystkości.Do masy jajecznej  wlewamy śmietankę i  stopniowo dodajemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia oraz budynie (proszek budyniowy). Całość ucieramy do momentu dokładnego połączenia się składników. Białka ubijamy na sztywno,delikatnie dodajemy je do masy, całość mieszamy łyżką.
Masę wylewamy do natłuszczonej i wysypanej kaszą manną formy babkowej. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 50 minut."

Jedynie cukru dałam ciut mniej. A z tego większą część utarłam z żółtkami i to co zostało dodałam do piany

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz