Translate

sobota, 3 czerwca 2023

Ciasto z masą truskawkową i kremem

 Opróżniłam zamrażalnik z zeszłorocznych truskawek. No i trzeba je było wykorzystać. Ale w tym przepisie nie muszą być mrożone, tylko ja chciałam je wykorzystać żeby zrobić miejsce w zamrażarce. 





Składniki:

Biszkopt:

* 6 jajek - rozdzielić na białka i żółtka

* 6 łyżek mąki pszennej tortowej

* 6 łyżek mąki ziemniaczanej

* 1 i 1/3 szklanki cukru drobnego

* szczypta soli

Przygotować tortownicę o wymiarach 24 x 36 cm . Ja wykładam jedynie spód papierem do pieczenia a boków niczym nie smaruję. Piekarnik włączyć na 170 stopni. Białka wlać do dużej miski, dodać szczyptę soli i ubić do białości. Następnie, nie przerywając ubijania, dodawać stopniowo cukier. Ubijać tak długo aż piana będzie gęsta i lśniąca a drobinki cukru nie będę wyczuwalne. Żółtka wymieszać i ciągle ubijając białka wlewać je do nich. Obie mąki wymieszać w miseczce. Odstawić mikser a wziąć szpatułkę. Przesiać ok. 1/3 mąki i szpatułką delikatnie ale dokładnie wymieszać. Ponownie przesiać część mąki i znów delikatnie wymieszać. I ostatnia porcja mąki, wymieszanie wszystkiego i wlać do formy, wyrównać. Wstawić do nagrzanego już piekarnika i piec ok. 35-40 minut. Po upieczeniu wyjąć formę i odstawić na kratkę ale odwróconą do góry nogami. Zimny biszkopt wyjąć z formy i przekroić na dwa, równej grubości blaty. Ja swoje biszkoptowe blaty trochę nasączyłam , wodą z odrobiną cukru i sporą ilością koniaku. Można dodać jeszcze sok z cytryny, o którym na amen zapomniałam. 

Masa truskawkowa:

* 600 g truskawek (można zrobić większą ilość ale ja miałam jedynie tyle)

* kilka łyżek cukru (ilość zależy jak słodkie czy kwaśne mamy truskawki)

* 2 opakowania budyniu śmietankowego

* woda (ilość podam w wykonaniu)

Truskawki przełożyć do rondla, dodać cukier i pogotować tak z 5 minut. Zdjąć rondel z grzania a truskawki dobrze zblendować. Wlać do kubka z miarką. U mnie wyszło dokładnie 550 ml. Jeżeli wyjdzie komuś mniej, to uzupełnić miarkę wodą aby było te 500 ml . Przelać do garnka i ustawić na ogniu. Odmierzyć 250 ml wody i wymieszać w niej budyń a następnie wlać go do gorącej już masy truskawkowej. Mieszając doprowadzić do zagotowania i chwilę pogotować. Tak z minutę czy dwie. 

Zdjąć rondel z ognia i taka gorącą masę wylać w równych częściach na oba blaty biszkoptowe. Długim nożem rozprowadzić równa warstwą. Zostawić do wystygnięcia.

Krem budyniowy:

* 110 - 130 g maki ziemniaczanej

* 1 litr mleka

* kilka łyżek cukru

* cukier waniliowy

* 250 - 300 g masła miękkiego

W szklance mleka rozprowadzić mąkę ziemniaczaną i cukier, a resztę mleka zagotować. Na gotujące się mleko wlać tę mieszaninę i mieszając doprowadzić do zagotowania. Nakryć folią w kontakcie i odstawić do zupełnego wystudzenia. Wystudzony budyń zmiksować dodając miękkie masło. Połowę kremu wyłożyć na pierwszy blat biszkoptu. Ułozyć na nim drugi blat (z tą masą truskawkową) i wyłożyć drugą część kremu. Na wierzch zetrzeć czekoladę. Można przyozdobić świeżymi truskawkami.  Wstawić do lodówki. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz