Translate

niedziela, 14 maja 2023

Szarpane boczniaki

 Tak mi gdzieś na instagramie mignęły takie szarpane boczniaki. Wyglądały przeapetycznie. Akurat byłam w sklepie i boczniaki tez mi wpadły w oko. Z tego oryginalnego przepisu to tylko boczniaki zostały 😜 bo zrobiłam je całkowicie po swojemu. Proporcje przypraw dowolne, jak kto lubi. Ja podam tak jak robiłam.





Składniki:

* 250 boczniaków (wybierać raczej mniejsze)

* 1 mała cebula

* sól i wędzona papryka - do "marynaty"

* 2-3 łyżki masła klarowanego

* 2 ząbki czosnku

* trochę sosu sojowego (uważać bo grzyby są już z solą) ewentualnie jakiś inny sos dodatkowo dodać, taki jaki lubimy

* 1 łyżka ketchupu pikantnego - mój jest bardzo gęsty i z bardzo prostym składem

* woda


Sposób przyrządzenia:

Zacząć od porwania boczniaków na cienkie paski. Grubsze ogonki odciąć bo one robią się takie gumowate. Posypać solą i wędzoną papryką. Wymieszać i zostawić na jakieś 15-20 minut. 

Masło roztopić na patelni. Cebulę pokroić na cieniutkie piórka i wrzucić na patelnie, chwilę podsmażyć. Dodać boczniaki i czosnek (ja każdy ząbek posiekałam na plasterki). Wymieszać i smażyć razem z cebulą ok. 15 minut. Można przykryć patelnię. Po tym czasie dodać sos sojowy, podlać troszkę wody i ponownie przykryć i dusić. Po  kolejnych 10-15 minutach dodać ketchup wymieszany z 2-3 łyżkami wody. Można dodać gałązkę rozmarynu. Dusić aż będą całkiem miękkie. Ja ułożyłam sobie na kromce chleba i bardzo mi smakowało




2 komentarze:

  1. Pycha Krysiu. Grzybycidelne na grzankę . Ja dziś na grzankach z mojego tygodniowego chleba podałam jajko sadzone na paście z awokado

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskakująco smaczne mi to wyszło. Ale Twoją kanapkę też bym chętnie zjadła

      Usuń