Translate

sobota, 25 marca 2023

Ucierane ciasto z owocami

 Wyjęłam z zamrażarki trochę rabarbaru, garstkę jagód, resztki kruszonki i troche truskawek świeżych miałam.  No to tylko ciasto ucierane trzeba było wymyśleć do tego . Bardzo proste jak wszystkie ucierane ciasta. Zamrożone owoce najpierw rozmroziłam i odsączyłam z nadmiaru wody. 





Składniki: - wszystkie w temperaturze pokojowej

* 4 całe jajka (miałam dosyć duże, swojskie jajka)

* 1 szklanka cukru (moje szklanki maja po 250 ml objętości)

* 2 szklanki maki pszennej 

* 1 łyżeczka z małą górką odmierzona proszku do wypieków

* 1/2 szklanki mleka

* 1/2 szklanki oleju

* ewentualnie można dodać jakiś aromat np. cukier waniliowy

* owoce jakie kto ma czy lubi. Mrożone należy wcześniej rozmrozić i odsączyć





Sposób przygotowania:

Przygotować formę. Ja użyłam formę o wymiarach 28 x 18, ale można wziąć większą bo ciasto wyszło naprawdę wysokie, ponad rant.  Piekarnik nagrzać do 180 stopni z grzaniem góra dół. 

Przygotować wszystkie składniki. Mąkę wymieszać z miseczce z proszkiem. W drugiej miseczce wymieszać olej z mlekiem. Do dużej miski wsypać cukier i wbić jajka. Ubijać na puszystą i gęstą masę. Ubijałam mikserem ręcznym na najwyższych obrotach ok. 8-10 minut. Mikser już można odstawić . Do masy jajecznej przesiać ok. 1/3 ilości mąki, lekko przemieszać trzepaczką rózgową i wtedy dolewać stopniowo, ciągle delikatnie mieszając,  wymieszane mleko z olejem. Na koniec przesiać pozostałą mąkę i wymieszać delikatnie trzepaczką. Na koniec wymieszać szpatułką silikonową, zbierając ciasto od dna i z boków miski. Przelać ciasto do formy i wyrównać. Poukładać owoce. Ja posypałam na wierzch kruszonką którą znalazłam w zamrażarce. 

Wstawić do nagrzanego piekarnika (ja zawsze ustawiam formę na niższej półce. Uważam, że środkowa półka nie jest dobra dla pieczenia ciast bo zbyt szybko rumienią się z wierzchu). 

Piec przez ok. 45-50 minut. Przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem. Upieczone ciasto odstawić w formie na kratkę do wystudzenia.




1 komentarz: