Translate

sobota, 21 marca 2020

Ciasto cytrynowe z makiem i tymiankiem

Przepis zobaczyłam u AGNIESZKI . Zauroczyło mnie. A wiem że połączenie cytryny i tymianku jest genialne, więc postanowiłam je czym prędzej zrobić. I nie zawiodłam się. Przepyszne wyszło. Delikatne, wyraźnie cytrynowe, wilgotne.
Przepis jest z książki Słodko Yotama Ottolenghi. Agnieszka dodała tymianek i ja też. Ottolenghi nie wpadł na takie połączenie, Agnieszka tak.
Bardzo polecam ciasto, bo dość szybko się robi a smakuje wybornie. Moim fotkom to brakuje ohohoho albo i więcej do zdjęć Agnieszki ale ciasto na pewno tak samo pyszne jest







Składniki:

* 3 jajka (miałam dość spore jajka)
* 200 g cukru drobnego
* 120 ml śmietanki kremówki 30%
* 170 g mąki tortowej
* 1 łyżeczka proszku do wypieków
* szczypta soli
* 75 g masła
* otarta skórka z całej cytryny (cytrynę wcześniej sparzyć)
* 1 łyżka soku z cytryny
* 1 łyżeczka drobno posiekanego tymianku
* 10 g maku (1 łyżka z małą górką)

* Lukier cytrynowy:  po prostu cukier puder utarty z sokiem z cytryny

Sposób przygotowania:

Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nastawić na 180 stopni (mój piekarnik mocniej piecze więc dałam 175 a pod koniec zmniejszyłam jeszcze do 170 stopni). 
Mąkę wymieszać z solą i proszkiem.
Masło, mak, skórkę, sok i tymianek włożyć do rondelka i podgrzać do roztopienia masła.
Jajka wbić do miski i dodać cukier. Ubijać ok. 5 minut. Wlać śmietankę i jeszcze ubijać ze 2-3 minuty. Obroty miksera zmniejszyć do minimum i dosypywać mąkę. Na koniec wlać przestudzone masło i krótko wymieszać. 
Ciasto wlać do keksówki i wstawić do gorącego piekarnika. Piec ok. 50- 60 minut. Sprawdzić patyczkiem. Wyjąc i odstawić na 10 minut a w tym czasie przygotować lukier cytrynowy.  Wyjąć ciasto z formy i ciepłe jeszcze polać lukrem.

Na fotce jest kawałek jeszcze gorącego ciasta 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz