Translate

sobota, 2 marca 2019

Sernik z mlekiem w proszku

Dawno sernika nie było żadnego. I na dzisiaj też były inne plany. Ale zostały skorygowane diametralnie. Dzisiaj moja Mama obchodzi imieniny. A Mama bardzo lubi serniki. No więc wczoraj od razu plany zmieniłam, kupiłam dobry twaróg i dzisiaj jest sernik.





Składniki:

Ciasto:

* 450 g mąki
* 2-3 łyżki kakao
* 200 g masła
* 50 g smalcu
* 1 całe jajko + 3 żółtka
* 1-2 łyżki śmietany
* 5 łyżek cukru pudru
* 1 łyżeczka proszku do wypieków

Masa serowa:

* 1,20 kg twarogu półtłustego
* 200 g masła
* 200 g kremówki
* 8 jajek - rozdzielone na białka i żółtka osobno (jajka miałam duże)
* 1,5 szklanki mleka w proszku (zwykłe sypkie mleko)
* 1 opakowanie budyniu waniliowego (u mnie budyń z dodatkiem wanilii)
* 1 szklanka cukru drobnego do wypieków
* 3 łyżki cukru pudru

Dodatkowo:

* 1 słoiczek dżemu z czarnej porzeczki

Sposób przygotowania:

Zaczynamy od ciasta. Mąkę, puder i proszek wymieszać. Wkroić zimne masło i smalec. Drobniutko posiekać. Ja wszystko robię w malakserze. Dodać jajko, żółtka i śmietanę. Zagnieść ciasto. Podzielić na dwie części (jedna odrobinę większa od drugiej i to będzie spód ciasta. Zawinąć każdy kawałek w folię i wstawić do lodówki na 2-3 godziny. Po tym czasie wyjąć tę większą część ciasta i zetrzeć na tarce, na spód formy 24 x 36 cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Lekko ugnieść ręką i wstawić formę do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec ok. 15 minut. Wyjąć i wystudzić a następnie posmarować dżemem porzeczkowym. 
W misie malaksera utrzeć masło z cukrem pudrem a następnie nie przerywając ucierania dodawać żółtka. Kiedy masa będzie dobrze utarta, dodajemy po kawałku twarogu. Masa sernikowa powinna zrobić się całkiem gładka. Przełożyć masę z miski malaksera do większej sporo miski. Dodać kremówkę, i wymieszać. Dodać teraz budyń i mleko w proszku. Wymieszać. Ja dodałam jeszcze ekstraktu waniliowego. 
Z białek ubić pianę. Kiedy piana będzie już gęsta, nie przerywając ubijania dodawać po łyżce cukier drobny. Do masy serowej dodawać pianę partiami i mieszać delikatnie łopatką. Przelać masę serową na wystudzony już spód ciasta. Na wierzch zetrzeć drugą część ciasta.
Formę z sernikiem wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni góra-dół i piec ok. 1 godz. i 10 minut. Wyłączyć piekarnik i lekko uchylić drzwiczki (wkładam rękawicę . Zostawić na ok. godzinę a następnie wyjąć i zostawić do zupełnego wystudzenia.




3 komentarze:

  1. Pięknie się prezentuje ten twój sernik. Ja też(oj kilka lat nie piekłam!) mam swój sernik z mlekiem w proszku , pyszny jest

    OdpowiedzUsuń
  2. Krysiu, blacha sernika ma wymiar 24x36 cm mierzone po dnie formy czy górze? U mnie góra jest znacznie szersza ;) Dziękuję

    OdpowiedzUsuń