Translate

sobota, 23 lutego 2019

Szarlotka z budyniem

Robiłam już szarlotkę z budyniem, ale w cieście piaskowym. Tym razem zmiana bo zastosowałam ciasto półkruche a dodatkowo jabłka smażone jesienią plus jabłka świeże. Ciasto bardzo smaczne. Niestety, ale dla mnie wielkim problemem było tylko przeniesienie rozwałkowanego płatu ciasta na gorący budyń. Jakoś nie mam daru manualnego i ciasto rozpizgło się . Więc wierzch ciasta jest z kawałków sklejanych bo nie miałam już cierpliwości zbierania do kupy i ponownego wałkowania. No trudno, ma szwank na urodzie ale na szczęście smak wspaniały wciąż.









Składniki:

Ciasto:

* 3 szklanki mąki (a szklanka ma pojemność 250 ml, może nawet 260ml)
* 5 łyżek cukru pudru
* 250 g margaryny (dałam Palmę tę z murzynkiem)
* 1,5 łyżeczki proszku do wypieków
* 1 całe jajko i 3 żółtka.

Masa budyniowa:

* 800 ml mleka
* 2 opakowania budyniu waniliowego (używam budyń z dodatkiem ziarenek wanilii)
* 4-5 łyżek cukru

Dodatkowo:

* słoik litrowy przesmażonych jabłek
* 4 średniej wielkości jabłka (użyłam renety)
* 1/2 szklanki bułki tartej.


Sposób przygotowania:

Do misy malaksera wsypać mąkę, puder i proszek. Wymieszać. Wkroić zimną margarynę. Posiekać aż tłuszcz praktycznie będzie niewidoczny. Dodać jajko i żółtka. Wyrobić szybko ciasto. Podzielić na dwie równe części. Jedną część owinąć w folię i wstawić do lodówki. Drugą częścią wylepić dno formy 24 x 36 cm (ja wykładam najpierw papier do pieczenia), formując delikatnie ok. 2 cm bok ciasta. Ponakłuwać i podpiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 15 minut. Wyjąc i wystudzić. A następnie posypać ciasto bułką tartą (ja mam zawsze bułkę taką bardzo drobną)
Jabłka smażone przełożyć do miski. Jabłka świeże obrać i pokroić w kostkę, wymieszać z jabłkami w misce. Wyłożyć na cisto w formie.
Budynie wymieszać ze szklanką mleka. Pozostałe mleko zagotować z cukrem. Jak zacznie się gotować, wlewać bardzo powoli wymieszane budynie i przez cały czas mieszać. Zagotować. Gorący budyń wylać na jabłka.
Drugą część ciasta rozwałkować na papierze do pieczenia (broń Boże, papieru nie posypywać mąką. Ciasto powinno się przykleić do papieru.) na wielkość formy. Ułożyć ciasto na budyniu, papierem do góry i papier teraz dopiero zdjąć.  Ponakłuwać patyczkiem do szaszłyków i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 45-50 minut. Wyjąc i odstawić formę na kratkę do zupełnego wystudzenia.






2 komentarze:

  1. Jaka piękna, ja tez robię szarlotkę z budyniem ,ale moja tak pięknie nie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Alu bardzo. Piekna to ona za bardzo nie jest bo wierzch ciasta z kawałków był :D

      Usuń